Wednesday, November 15, 2023

Beccy's Challenge - Day 15 - Letter M
An experiment with metal

The Day 15  for the November Challenge on Beccy's place.
Ziua 15 a provocarii lunii noiembrie, pe site-ul lui Beccy.


As a matter of fact this project is a sum of experiments. The sheet is from a
metal can and is square, with the side of 10 cm, prepared for a kind of wood
frame, as you can see below. Initially I wanted to use napkins to cover the
frame. But, I wanted to try something else. I saw once how to peel off a thick
paper using packing tape, so I used the method on that red piece from a
gift bag, which is very rigid. From two steps I succeeded to make it thinner
and I bonded it easily in the same way of using napkins.


After that, I started to emboss the metal, with the specific tools with round
tips. The shape used as a model, was a metallic cutting die. It was not the
perfect choise, because the cut outs were very narrow. After I created the
geometry on the sheet, I had to come again and deepened al the areas.
The next step,  I worked on the face, for a better look.
Initially I wanted to paint it, but I had no time to discover how to use
acrylics on such a surface. I have no materials for painting metal so
I had the idea of using an imitation of gold foil. I did not check how to
use it on metal, so being experimental, I used  the shellac compound
for bonding and for protection. For the moment seems to be OK.
And I added my favorite metallic blue, even it's far away to look good... 😊

Proiectul este realizat dintr-o bucata de metal provenind dintr-o
doza de suc si are latura de 10cm, calibrata pe o rama de lemn.
Acoperirea ramei am facut-o cu hartie de la o punga de cadou,
pe care am experimentat decojirea cu banda deziva. Am lipit-o
ca pe servetele. Metalul l-am embosta la rece, urmarind modelul
unei stante metalice. Acoperirea am facut-o cu imitatie de foita
de aur, pentru ca nu stiu cum sa folosesc corect acrilicele pe
metal. Si am condimentat cu putin albastru metalic, cu o
estetica asa si asa...😊 Data viitoare va fi mai bine...



This was quite a story for letter M, with so many other subjects to check
and to reload the ideas...
If you know something related to paint on metal, I'd appreciated.


Addicted of effects!






Day 14 - Letter L

8 comments:

  1. Imi plac mult experimentele acestea ! Ce efect frumos ai creat pe folia reciclata! Am vazut diferite proiecte cu folie aurita sau argintata - deobicei implicau risipirea materialului (pentru ca erau obiecte micute - dar aici, chiar imi place cum este integrata si banuiesc ca nici nu s-a pierdut material.
    Foarte fain - si multe lucruri interesante (m-ai facut curioasa cu tehnica de deojire :) )
    Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rux, am foarte putina experienta de lucru cu foita, insa materialul nu il pierzi. Se pastreaza bucatelele, pentru ca pot fi lipite, cu mai multa rabdare, e adevarat. Ca exista si fulgi din aceste materiale. Decojrea, chiar daca nu mai stiu filmuletul original, am mai cautat si poti sa-ti dai seama de aici ideea.
      Multumesc, Rux! Pupici!❤️😘

      Delete
  2. This looks like a fantastic experiment Suzana, very successful! The snowflake has worked beautifully on the metal and the red base is great!
    Cheers,
    Beccy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Even I worked not so much with foil and I think only at your challenges, I like the process. On metal is for the first time and I was surprized how it looks.
      Thank ou for your kindd words, Beccy!
      Hugs! ❤️😘

      Delete
  3. Acum nu înțeleg eu exact ce ai făcut, dar ămi place mult efectul metalului, produsul finit. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este o embosare la rece pe metal si apoi am pus foita. Combinatia este noua pentru mine, insa a iesit rezonabil.
      O sa reiau mai lent. Am facut totul pe fuga.
      ❤️😘

      Delete
  4. Superb ti-a iesit acest mini tablou! ❤
    Cred ca ai avut ceva de lucru, nu gluma! Felicitari si pentru imaginatie, si pentru idei, si pentru talent!
    Seara frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aveam bucata de tabla de la provocarile de la Niko. Insa mai trebuia sa lucrez. Programul este deja stramtorat. Si anul asta ca anul trecut nu am pregatit nimic in avans si e tare complicat. Insa sunt multumita cu acest experiment pe care mi-l doream, cu foita pe metal.
      Pupici si o duminica cu odihna! ❤️😘

      Delete