Wednesday, May 10, 2023

Provocari Verzi (10) -
Clubul de puzzle (3)
Un puzzle reparat

Lucrarea participa la:
Provocari Verzi #09 Salvam papusi - Puzzle

Clubul de puzzle -2023, gazduit de Niko.



Va povestisem despre acest calut, neterminat de cativa ani.
Mai putin important de ce ma oprisem. Mai important este ca l-am reluat.


A mers chiar repede, abordand aranjarea pieselor ca la un clasor.
Pe masura ce ma apropiam de final, am realizat ca ceva era in neregula.
In cele din urma, verdictul a fost clar: trei piese lipsa. Le-am cautat cat de
de bine m-am priceput. Nu le-am gasit si pace.


Asa ca a urmat etapa de confectie a pieselor lipsa. Nu sunt chiar perfecte, insa
dupa  lipire, suprafata sper sa arate rezonabil.

Va doresc sa nu aveti nevoie, insa daca totusi... va spun cum am facut:



Am pozat zona cu piese lipsa, pentru a obtine un sablon. Am constatat ca pentru
a ma apropia de forma reala, a trebuit sa includ imaginea intr-un fisier text, in
felul acesta putand sa ma apropii mai usor de cote. Am tiparit la un xerox aceeasi
zona si color, fotografiind capacul cutiei.
Dupa aceea am facut doua lucruri. Din spuma galbena am confectionat piesele si
le-am introdus in zonele lipsa. Am confectionat sabloane din calc si le-am suprapus
aproximativ peste pagina colorata, unde ziceam eu ca ar fi lipsurile si am decupat
aceleasi piesulici, insa colorate. Apoi le-am lipit peste spuma.
Teoria ca teoria, insa a le taia a fost o aventura si  nu am reusit prea bine, chiar
urmarind contururile. Am folosit cutter si forfecuta curba.
Cam asta a fost noua mea experienta. Acum calutul este complet si imi pare
nespus de bine ca vi l-am putut arata!





Provocari Verzi (9)

Clubul de puzzle (2)

@@@@@@@@@
Si ceva mai ciudat. Sa fie aici, sa nu-l pierd...😊



@@@@@@@@@@










14 comments:

  1. Nu ca nu m-as fi asteptat sa arate fenomenal... dar... pe bune ca nu observi piesele in varianta finala. Acum, probabil ca tu le stii - pentru ca ai fost direct implicata in procesul creativ, dar nu se vede, in imaginea finala - ti-au iesit formidabil.
    Probabil ca eu m-as fi complicat desenand pe acolo :)))). Si nu ar fi iesit atat de bine :).
    Suuuuuper fain!! Ma bucur mult ca ai facut proiectul acesta - sigur va fi de folos in caz de ... sa speram ca nu e nevoie, dar chiar si pentru a face un puzzle de la zero.
    Pup cu drag!
    Multumiri si felicitari!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A le picta nu ar fi fost o solutie. Asta este util cand creezi propria imagine, dar nu era cazul. Doua piese arata binisor. A treia insa, cea in zona de portocaliu este putin diferita, din cauza pozei mele, ce a distorsionat culorile. Pentru o astfel de schema de 'reparatie', este obligatoriu o imagine perfect similara. Nu am reusit asta. Insa per ansamblu arata bine. Ca sa spun un panseu, daca nu stii, nu cauti...
      Totusi este bine de stiut. E foarte neplacut sa ai o astfel de lipsa, insa cu putina atentie poate fi rezolvata.
      Multumesc pentru impuls, draga Rux! Ca daca nu ai fi pus cuvantul cheie 'puzzle', nu stiu daca era finalizat calutul...
      Te pup! 😘❤️

      Delete
  2. Felicitări, Suzana! Arată într-un mare fel! Şi deşi m-am holbat la prima imagine, nu am depistat unde ai pus piesele alea! Bravo ţie! Da, e bine de ştiut, dar eu cu practica stau rău.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Potecuta. Chiar sunt mandra de principiu, realizarea este aproape buna. Initial, am cautat solutii pe net. Atunci am aflat ca firmele care au creat jocul, daca acesta nu e chiar foarte vechi si ele mai au matritele... intelegi ideea. Insa nu era un caz atat de grav. Asa ca a iesit ce aproape ai vazut!
      Seara buna si un final de saptamana frumos!😘❤️

      Delete
  3. Chia nici nu se observă dacă ai confectionat tu piesele. Multumesc pentru explicarea pasilor. Chiar am nevoie să confectionez vreo două piese și eu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu credeam sa nu pot sa tai piesulicile alea. Una am refacut-o de trei ori si tot am ciuntit-o putin. Trebuie sa exersez... Insa metoda e bunuta, zic. Sa fiu atenta cand voi lipi. Poate pe ele sa dau cu lac normal, sa nu am vreo surpriza. Aveam un blank alb de puzzle, insa nu se potriveau formele, dar cred ca ar fi fost si mai greu de taiat. Bafta.
      Noapte buna! 😘❤️

      Delete
  4. L-ai reparat perfect, eu nu văd diferența. E o muncă foarte migăloasă.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, cam a fost. Insa trebuia sa ma straduiesc, ca s-ar fi suparat pe mine calutul...
      Se mai intampla, asa ca acum avem o posibilitate de reparatie.
      Multumesc. O seara frumoasa! Pupici! 😘❤️

      Delete
  5. Wow - mă bucur mult că ai reușit să finalizezi puzzle !
    De data aceasta îmi place foarte, foarte mult căluțul din puzzle, nu cel din negativ 😇
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu ma bucur nespus. Ar fi fost culmea sa ramana cu trei goluri. Am facut negativul sa vad daca se vede ceva anume. Insa a fost OK.
      Multumes, draga Prietena! Pupici! 😘❤️

      Delete
  6. Nu-mi dau seama care sunt piesele confecționate de tine! Au ieșit foarte bine! Imi place si căluțul! Felicitari! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. La dimensiunea asta este cam greu de observat. Imi pare bine ca am reusit o metoda, ce poate fi chiar precisa, daca tiparnita are culorile reale.
      Multumesc frumos! Pupici!😘❤️

      Delete
  7. Calutul zburda fericit! <3 Ai reusit o performanta! Multumesc pentru instructiuni. :-) Sper sa nu fie cazul, dar e bine de stiut.
    Uau! Nu ma pot abtine! :-) Migaloasa munca, dar cu mare satisfactie ulterioara. Felicitari! <3
    Zi frumoasa iti doresc, Suzana draga! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa mi-am zis si eu. Si mi-am propus cand incep ceva de acest gen sa si termin mai repede, nu dupa nu stiu cati ani...
      M-am suparat ca nu pot sa tai corect pe astfel de suprafete mici. Nu credeam asa ceva.
      Pupici, Diana draga! Spor la tot! 😘❤️

      Delete