Saturday, May 13, 2023

Transformari creative (19)
Un fel de mandala pe argintiu

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa
deosebita, prin reciclarea diverselor tipuri de materiale.
Luna mai are ca subiect: 'ziare, reviste, carti'.
Proiectul este despre  reciclarea unei carti, reviste, etc 
(saptamana 2).




Acest proiect a fost o mica aventura cu doua idei nerealizate pana acum.
Pe de o parte este baza: un prospect mic
(6 cm x 10.5 cm) lipit pagina cu pagina
si presat. Am folosit cam jumatate din el, pentru ca nu prea mai aveam lipici
si nici nu m-am simtit captivata de aceasta activitate...😊 Dupa ce s-a uscat,
am decupat o zona centrala, ramand un fel de rama.
Este momentul unui panseu:
Chiar daca suprafata a fost mica, presarea ar trebuit sa fie facuta mai cu simt
de raspundere, intre doua placi si cu menghina. Eu am pus prospectul sub o carte,
insa a iesit putin valurit, chiar daca nu se mai vede.
Apoi am vopsit cu acrilice, alb si argintiu, pana am estompat scrisul, insa s-au
mai amplificat valurelele...

Am acoperit suprafata cu o plasa argintie, prinsa pe partea opusa, initial cu
banda adeziva si apoi cu fetru gri lipit.


In zona centrala este al doilea experiment cu margelele ce se calca. M-a prins
ideea, insa trebuie 'proiectate' modelele posibile. Mandalele sunt cel mai simplu
de realizat. In jurul rondelei este lipit un fir crosetat, pe care il aveam gata facut.
S-a nimerit sa fie perfect ca lungime. Capetele sunt strecurate printr-un cristal
de plastic gaurit, sustinut si el prin lipire. Cele sapte elemente de plastic transparent
sunt tot lipite. Stiu ca nu se vad foarte bine transparentele pe argintiu, insa
realitatea e putin diferita de impresia despre imagine. In colturi culoarea are
si rol de a presa pe plasa la 'colturile' ramei. Pe spate am montat o atarnatoare.

Cam asta a fost aventura ideilor noi pentru saptamana a 2-a.

Si evident va las si niste efecte si apoi un tutorial simpatic.








Un weekend cat mai pe placul vostru! 💖

 


12 comments:

  1. Superb proiectul!! Mandala a iesit foarte fain - cred ca incep sa imi placa tot mai mult proiectele realizate cu astfel de margelute.. :D Mai ca as incerca si eu :)))).
    Baza facuta din hartie arata fabulos - ce daca e un pic valurita - cred ca tocmai asta ii da un farmec aparte. Imi place efectul deosebit pe care il da plasa si faptul ca ai folosit fetru pe spate!
    Imi place cum se vede firul crosetat si efectyul cristalelor... cred ca seamana putin si cu un prinzator de vise, stilizat!!!

    Super :*!!!!

    ps: era sa uit de video (stiu ca data trecuta la celalalt articol am uitat, dar cred ca stii ca eu ma uit la ele :D). Este super tare!! Chiar m-am intrebat deseori daca as putea face ceva de gen. Iti multumesc mult.
    Eu gasisem ca varianta sa lipesc ceva pe o banda dublu-adeziva - fie ceva desenat, fie material, dar daca merge asa, chiar ma bucur :D Sa vedem cand reusesc sa si incerc:))).
    Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valurelele nu m-au deranjat chiar foarte rau, insa existenta lor presupunea pur si simplu ca presarea a fost incorecta, incompleta. Suprafata fiind mica nu a contat, insa pentru altceva mai mare nu ar fi bine deloc. Margelutele m-au entuziasmat, oricum. Le voi explora. Si as vrea sa vad cat se pot aplatiza.
      Mi-am propus sa incerc tutorialul. Nu pot vorbi fara experiment. Insa pentru felicitari poate fi ceva deosebit.
      Multumesc, draga Rux! Pupici! 😘❤️

      Delete
  2. Nu mă preocupă mult (sorry...) tehnica ci eu admir rezultatul muncii (este destul de multă totdeauna)!
    Rezultatul este interesant dar negativul și mai și 👍
    Pupici cu drag ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statistic vorbind, cred ca efectele sunt mai frumoase. Uneori o poza care nu spune nimic, poate genera niste minuni, efectiv. Si nu te scuza. Mie imi place sa experimentez chestii d-astea. Cred ca bunicul pe linie materna este sursa ezoterica de inspiratii. El era un meserias desavarsit. Pacat ca eu eram prea mica pentru a invata ceva...
      Multumesc, draga Prietena! Pupici! 😘❤️

      Delete
  3. Interesant proiectul tau, însa, recunosc, eu nu m-aș fi încumetat!Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Mihaela! De mult timp am vrut sa fac asa ceva. Insa neavand ceva de presat mai ca lumea, nu am lipit tot prospectul. Neuronii mei s-au revoltat putin...
      Insa a iesit rezonabil. Pupici! 😘❤️

      Delete
  4. E foarte frumos! Din puntul meu de vedere, plasa si cristalul transforma decoratiunea in ceva, oarecum, magic. :-)
    Felicitari!
    Sunt faine margelele pentru calcat! Nu stiam ca exista. La un moment dat am decorat o geanta alba, din panza, cu bucatele taiate din paie din plastic colorat pe care le-am lipit cu ajutorul fierului de calcat si hartie de copt (am vazut in unul dintre videoclipurile postate de tine) - nu a iesit cine stie ce pentru ca nu am ales un model anume ci am lipit cam la intamplare. Arata destul de bine dar, in timp, dupa spalare mai ales, unele bucatele s-au desprins...

    Spor la ce vrei sa faci, Suzana draga! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca nici eu nu stiam. Mostrele astea sunt primele. Insa genereaza obiecte rigide. Trebuie sa mai experimentez.
      Oricum, calcand paie de plastic obtii alte structuri, mai subtiri si automat mai flexibile. E o alta abordare. Poate merita intersectate ideile.
      Obiectele de plastic fatetate sunt deosebite. Ma gandeam si la martisoare, eventual.
      Multumesc la fel, Diana draga! O saptamana usoara! 😘❤️

      Delete
  5. Îmi place tare mult combinaţia de culori, arată bine de tot, e tare vesel totul. Te felicit, Suzana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult! Si eu pot spune ca imi place finalul. Mai putin traseul pana la el...
      Imbratisari, draga Potecuta! O saptamana usoara! 😘❤️

      Delete