Tuesday, March 28, 2023

Provocari Verzi (5)
O scena de poveste
Citate favorite (159)

Postarea participa la:
Provocari Verzi -#04 Salvam papusi - O scena de poveste.
Citate favorite (158)

In scena finala a mai aparut un personaj, creat special. Fluturasul!
Rolul lui este foarte important in poveste. O sa va povestesc pe scurt.


Ma opresc putin doar sa va arat etapele de constructie. Principiul a fost ca la
aripile Mesagerei, utilizand doua frunze si o  floare uscata de anthurium,
plastifiate. Pentru corp, am folosit o parte dintr-un tub de pasta de dinti, niste
banda de aluminiu adeziva, trei margele si niste sarma pentru antenute.
Pe marginea 'aripilor' este sarma pusa pe banda dublu autoadeziva, care
se continua pe toate lungimea si este trecuta si prin corp si infasurata pe el
cand am trecut de pe o parte pe alta.
Am adaugat sclipici si culori din tub. Pe spate am lipit un patratel
din fetru, doar pentru a intari zona.



Reiau povestea: Fluturasul s-a asezat pe casuta broscutei.
Testosei s-a suparat putin, spunand:

'-Asculta,   Hei!   Ce?
  Crezi ca-ti rizi de mine,   Hai?
  Eu Testosei sint,   Nu tramvai!'




Fluturasul l-a provocat putin si Testosei s-a hazardat sa creada ca poate si el
zbura. Si chiar a incercat, insa...

'Un strigat doar
  Si-apoi tacere.
  Si-apoi, O,
  Crancena cadere!
  Biet Testosei cel nazdravan
  N-avea aripi de-aeroplan.
  Si nici de flutur,
  Nici de cioara, Ci,
  Mai curand,,
  Aripi de moara.'

...
 Inchis in mica lui casuta.
 Cazu de sus, ca o barcuta.
 Si, ceea ce e si mai rau,
 E ca in zborul asta-al sau,
 Zbatandu-se, Infricosat.
 
Picand,
 Ramase rasturnat.




De aici au inceput sa se deruleze mai multe momente a caror suma a facut
ca Testosei sa ajunga la mamica lui. O mana care l-a intors pe burtica, apoi
un catel pe a carui coada a putut iesi dintr-o balta, o caprioara pe spinarea
careia a fost pus de un vultur. Pana sa ajunga la destinatie, o ciocarlie  zbura
sa-i spuna mamei ca in curand isi va vedea puiul...

'Amarnic planse Testosei,
 Cu lacrimi cat niste cercei,
 Si spuse:
-Mama, am fost un drac,
 Dar ce-am facut,
 N-o sa mai fac!
 Spunind el vorbele acestea,
 Zbura in toata lumea vestea:
 Si-atunci sa vezi ce bucurie...
 Si pe dulaul cel de treaba,
 Care veni,
 Ii strinse-o laba,
 Si spuse:
 -Draga testosei,
 Acum,
 Pe drumul bun s-o iei,

 Ca te iubesc ca pe-un nepot.
 Si-l saruta, latrind,
 Pe bot.
 Si mult se bucura si muma.
 Si toti au ris
 Si rid si-acuma!'


Sursa imaginilor si citatelor "Povestea Broscutei Testoase" de Eugen Jebeleanu,
                                                     ilustratii - Florica Cordescu

~~~~~~~~~~

Aceasta postare inchide un joc nou pentru mine. Sau mai exact, altfel!
Sunt momente in care spunem: in copilarie, faceam si dregeam...
Pana la urma, copilaria este si o stare de spirit. Sa nu uitam asta,
ca sunt atatea minuni pe care le pierdem prin aceasta uitare...

~~~~~~~~~~~

Mesagera Anna ma provoaca, etaland creatiile primite de la Niko.
Multe figurine au facut si ele parte din poveste, asa ca toate s-au
adunat pentru ca isi doresc sa participe la povesti noi!
Am inteles indemnul! Va iubesc si va multumesc pentru indemn!

 






Provocari Verzi (4)




18 comments:

  1. Foarte reusit si fluturasul 🦋 ce idee buna ai avut cu tubul de paata de dinti! 🤗
    Sceneta se potriveste peefect, broscura si fluturasul se strecoara din paginile poeziei in fotografiile tale. Felicitari 🤗😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Initial am crezut ca poate fi util la embosari, dar materialul e prea moale desfasurat. Rulat mi-a fost util, ca altceva nu prea stiam ce sa folosesc. A fost o placere sa reiau cumva povestea. Si am avut noroc cu acea carapace pe care o aveam.
      Multumesc frumos, Carmen! Seara frumoasa! Pupici!😘❤️

      Delete
  2. Pur si simplu superb!!! :D
    Mi-a placut enorm aceasta provocare pentru ca am aflat si despre carti si povesti pe care nu le stiam! Mie cartile de povesti (mai ales cele dinainte de 89, dar si cele mai recente - mi-am cam cumparat in ultima vreme.. hahaha - mai ales ca am luat si pentru baieti) mi se par tare frumoase.
    Cele mai vechi au un anumit farmec al ilustratiilor. Si acum sunt unele cu desene foarte dragalase.
    Mi-a placut mult povestea lui testosei - am citit fragmenetele cu bucurie si am admirat toate personajele. Fluturasul este delicat si deosebit!! Imi place mult tehnica aceasta pe care o folosesti - este deosebita!!
    Ma bucur ca si tie ti-a facut placere jocul ! La vara avem trei luni in care sa ne putem juca si mai mult salvand carti.

    Figurinele de la Mihaela sunt tare dragalase. Si eu vreau sa le pictez pe ale mele :D Abia astept!!

    Iti multumesc si pentru filmuletul de la final. Mi l-am salvat sa il vizionez cu prima ocazie in care voi avea ceva mai mult timp (poate de sarbatori :D

    Puuup si felicitari!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Au fost carti noi si pentru mine! Si sunt atat de frumoase si cu imagini dragalase foc. As vrea sa ma perfectionez cu 'tehnica' mea. Insa pe astfel de curburi si suprafete nu prea drepte este cam complicat. Mai cuget...
      Da, mi-a placut, desi initial nu stiam ce sa fac. Mai rar se intampla. Insa cand mi-am adus aminte de carapace, s-a schimbat situatia. Nici figurinele nu stiu cum sa le abordez.
      Oricum, filmuletul are cateva modele necunoscute mie. Poate tu le stiai, eu le-am vazut pentru prima data.
      Multumesc frumos pentru joc, draga Rux!
      Pupici si seara frumoasa! 😘❤️

      Delete
    2. Unul dintre motivele pentru care am ales sa mergem pe varianta cu papusi / figurine / jucarii, a fost ca au un rol terapeutic subtil. :) Exista chiar un exercitiu simplu care te ajuta sa vindeci un episod neplacut din viata cu ajutorul unei papusi.
      Nu stiu mare lucru in ceea ce priveste brodatul - cursul pe care il fac are doar puncte simple, elementare. Mi-am mai luat unul interesant, dar parca nu am vazut aceste exemple din filmul propus de tine (am vazut doar secvente acum, vreau sa il savurez in liniste).
      Si eu iti multumesc ca te-ai jucat - cand ne jucam impreuna totul devine mai frumos si mai interesant - ni se deschid perspective, vin idei... crestem creativ :*
      Pup cu draaag!

      Delete
    3. Multe cusaturi nu le vazusem pana acum, asa ca am zis ca poate folosesc. Ma documentez...ca eu stiu spre nimic, insa nu mi-e teama sa incerc, pentru ca ceva tot iese...
      Probabil orice joc creativ are efecte terapeutice, macar si prin ideea ca te rupe de gandurile existentei obisnuite.
      Multumesc si eu pentru joc, draga Rux. Un joc altfel!
      Si faptul ca ne-am jucat in grup, a fost cu adevarat mai inspirant.
      Pupici, draga mea! 😘❤️

      Delete
  3. Am zambit cu nostalgie (cu gandul la copilarie) 😊 vazand prima fotografie unde tigrisorul pare ca face cunostinta cu Testosei, si girafa-i tare curioasa sa stie ce-o sa urmeze. 😊
    Apoi, citind versurile si vazand imaginile zambetul s-a latit si s-a tot latit! ❤
    Maaare aventurier Testosei! 😊 Bine c-a ajuns intreg la mami a lui. 😊 ❤ Nici aici nu lipseste solidaritatea intre specii.

    Eu am colorat o pisicuta dintre figurinele primite, si-am cusut cateva cartonase... si n-am timp sa scriu postarile, da-mi fac zilele acestea. Sper sa reusesc, de fapt! 😊
    Zi frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘 Multumesc pentru zambet! 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar daca nu stiu cum arati, imi pot imagina cum crestea zambetul, ca recunosc ca il aveam si eu pe masura ce scriam postarea. Si uneori navaleau niste emotii pe care nu credeam posibil sa mai apara. Si e atat de bine cand simt ca particip la un joc intr-un mod in care nici copil fiind nu o faceam, sau nu imi aduc aminte.😊
      Nu stiu cum e mai bine de pictat ipsosul. Mai ma documentez.
      Pupici si multe zambete, Diana draga! 😘❤️

      Delete
  4. Ce frumos se joaca toti impreuna, parca au coborat din carte!
    Si mie imi plac foarte mult cartile vechi, si de povesti si de ne-povesti 😊 mi se par mai... umane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaa! Asa ma gandeam, ca au vrut unele sa se materializeze. De ce nu?
      Mai umane si mai formatoare a mintilor fragede. Asa par, cu mintea mea de adult. Mi-a parut tare bine sa schimbam idei despre carti!
      Pupici si zile inspirate! 😘❤️

      Delete
  5. Ce scenă frumoasă! Ce fluturaș frumos! Nu am cuvinte! Ești foarte creativă Suzana! Felicitări!
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult, Mihaela! Metoda merita inbunatatita, insa chiar mi-a placut si mie sa fac fluturasul! Si s-a potrivit jocului!
      Si suma tuturor jocurilor chiar a insemnat ceva!
      Pupici si inspiratii! 😘❤️

      Delete
  6. Minunată scena si poeziile alese. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc si eu pentru tot! Zile cu spor si inspiratii!
      😘❤️

      Delete
  7. Multe jocuri foarte frumoase la tine, dar prea puţin timp la mine. 😊

    (Şi acest blogspot... Ooof! De fiecare dată vrea autentificare, deşi sunt logată în contul Google. Aşa că apăs pe autentificare, mă duce în "bucătăria" unui blog de-al meu de pe platforma asta, unde sunt autentificată automat, şi, ca să nu pierd autentificarea, pun sus, în bara de adrese, adresa articolului tău, pe care-am copiat-o în prealabil. Şi văd că şi pe alte bloguri de pe platformă e la fel. :(
    Îmi place mult mai mult wordpress-ul, mai ales că acolo, dacă opţiunea e activată, poţi şi să-i dai un simplu "like" articolului, ca să ştie că ai citit şi ţi-a plăcut - ceea ce îmi convine de minune, fiindcă pentru comentarii n-am întotdeauna timp şi/sau inspiraţie.)

    Să ai o după-amiază frumoasă, dragă Suzana! 😘❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prea putin timp si la mine, doar ca probabil nu m-am jucat prea mult cand eram mica. Imi scot parleala acum... 😊
      Acelasi lucru se intampla si la mine, trebuie sa reintru pe google chiar si uneori pe propriul blog. Iar pentru altii la fel, cand comentez. Nu pricep dupa ce criteriu, insa, pentru ca nu e la fel pe toate blogurile. ba uneori ca sa raspund ma pune sa reintru. Cred ca I&A are o problemuta la mansarda... 😊
      O dupa-amiaza frumoasa si la tine. Si multumesc ca ai avut rabdare sa comentezi aici. 😘❤️

      Delete
  8. Splendidă idee...👌...și în grădina mea de flori au apărut fluturașii ! ...deci era normal și la tine: menageria este mai veselă cu un fluturaș...
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa am zis si eu. Insa prezenta lui era obligatorie, ca a generat toate consecintele ulterioare...
      Oricum, mi-ar placea sa imbunatatesc procedeul, sa fie mai putin fragil.
      Pupici! 😘❤️

      Delete