Thursday, March 23, 2023

Provocari Verzi (3)
Broscuta Testosei

Postarea participa pe blogul:
Provocari Verzi -#02 Salvam Papusi  - Un personaj prinde contur.



Sa va explic! Totul a inceput cu o carte. E adevarat ca nu-mi aduc aminte ce
faceam cand o ascultam, insa la un moment dat mama mi-a spus ca incepusem
sa o spun pe de rost, dupa multe seri in care imi citise din ea.

Se numeste 'Povestea Broscutei testoase' , de Eugen Jebeleanu. Imaginile sunt
realizate de Florica Cordescu si a aparut la Ed. Tineretului in 1962.

Are lipsa cateva pagini de la inceput si sfarsit, a fost protejata cu un carton
si lipita cu o banda adeziva ce s-a deteriorat, insa lipiciul ei a patruns in hartie.



Am mai imbunatatit cate ceva pe unde am putut, am pus si o supracoperta si
in final am introdus-o intr-un plic cartonat, unde sper sa fie multumita.


Bazat pe aceasta carte si avand o carapace de broscuta, am confectionat,
recunosc ca destul de stangaci, un Testosei mic, care imediat a fost 'infiat'
de broasca mea mare.


 
Nu e prea mult de explicat.  Am desenat geometria, utilizand carapacea pentru
niste dimensiuni aproximative si am utilizat o plasuta pe care o tineam pentru
a o vopsi, o tema inca neabordata. Am deturnat-o insa pentru puiut.
Forma putea fi mai 'lucrata', stiu! 😊 Am cusut-o de mana. Cu masina ar fi
fost mai bine, insa pe atatea curburi am ezitat. Pe zona neprinsa am introdus
fibra siliconica si apoi am inchis taietura.
Mesagerul meu m-a ajutat sa aleg ochii, ca m-a vazut cam derutata. O margeluta
si doua paiete puse fata in fata s-au transformat in ochii broscutei, pe care i-am
cusut.  I-am cusut si o gurita, cu ata rosie.
Asa a aparut broscuta Testosei. Nu stiu ce va face mai departe, dar deja a inceput
sa susoteasca cu Anna. Trebuie sa fiu atenta la semne...


#Provocari Verzi (2)







16 comments:

  1. Testosei este absolut superb!!! 💚
    Pe mine ma fascineaza aceste carti - am si eu de la Mami cateva ramase si mi se par efectiv speciale. Este una in special, din material.

    Cartea ta se tine bine - eu am avut un soc cand mi l-a adus Mami pe Buridan 😶 - va trebui musai sa il scanez...si habar nu am cum deocamdata, dar sa il si oblojesc putin.

    Imi place mult cum te-ai ingrijit de ea, cartile acestea mi se par magice (si cele de acum sunt dragute, dar parca cele mai vechi au un farmec aparte - un fel de ceva aparte.

    Testaosa mare e fenomenala :D. Stii - si eu am doua perne testoasa de cand eram mica. Una este cu albastru si rosu alta cu verde si rosu. :D

    Dar Broscuta Testosei pe care ai facut-o e ... absolut minunata!! Ce idee faina ai avut!! Apropo de carapace, cred ca si noi avem una... In 2001 surioara mea a primit doua testoase de ziua ei: Ralu si Kiki... Prin primavara Kiki ne-a parasit si am incercat sa nu il lasam singur pe Ralu (am aflat ca era baiat... haha). Asa a aparut pentru cateva zile Kiri, care nu s-a acomodat asa ca a plecat inapoi la suratele ei si a venit la noi Peta, care e si acum alaturi de Ralu pe hol, in acvariul lor. Pe Kiki o avem intr-o cutiuta de bomboane, intr-o jardiniera... de ceva timp ma tot gandesc la carapacea ei micuta...

    Si eu cos tot la mana, sa stii! Si ti-a iesit fenomenal. Abia astept sa vad ce va mai face, alaturi de Anna, micuta Testosei.

    Pupici cu drag!!

    ps: m-am uitat la video... 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, se tinea bine intr-un fel si cred ca ceea ce lipseste pare sa fie pe net. O sa adaug lipsurile. Insa imi plac nebuneste imaginile. Sunt atat de dragalase...
      Rux, habar nu am ce voi mai face, sau daca ma voi incadra in timp, insa voi continua cumva, chiar daca si altfel.
      Am vrut si eu sa-mi iau o broscuta insa analizand atent, am ajuns la concluzia ca nu am unde sa o plantez asa ca am renuntat.
      Sincer nu mi-a placut cusatura, insa ce mai pot face acum...
      Si mie mi-a placut filmuletul. E fain!
      Multumesc Rux! Pupici si weekend placut!😘❤️

      Delete
  2. Ce simpatică este broscuță ta! Felicitări!
    Spor și inspirație pe mai departe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Mihaela! Mai trebuie sa invat sa confectionez asa ceva. Cand e pe repede inainte, iese asa si asa.
      La fel si tie si weekend placut! 😘❤️

      Delete
  3. Ce simpatică e ţestoasa. Chiar mă gândeam cum ai făcut carapacea, m-am lămurit după ce am citit. Zi frumoasă, Suzana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca aveam de facut si o carapace cred ca renuntam la idee.
      Am vazut insa destule broscute crosetate...
      Noapte buna si weekend vesel! 😘❤️

      Delete
  4. Eu as zice ca ai confectionat-o cu multa indemanare! Abia astept sa citesc despre aventurile lui Testosel! Carapacea reala e un element deosebit, ai avut o broscuta candva?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu originea ei. O am de la ai mei, insa ce poveste a avut, nu stiu. S-ar putea si ei sa o fi primit.
      Multumesc frumos pentru apreciere.
      Un weekend minunat! 😘❤️

      Delete
  5. Minunata broscuța Testosei.
    Eu descopăr cu surprindere că încep să mă descurc tot mai greu cu acul, de parcă nu mai știu să țin acul în mână. Simt un fel de amorțeală/durere în degete care nu trece decât dacă las acul din mână.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca si eu am constatat ca nu prea le am cu aceasta indeletnicire. Am simtit si eu ceva ciudat, cred ca pentru mainile stau cumva tensionat. Nu am gesturi firesti, cred eu.
      Si nu stiu de ce nu am putut sa cos in urma acului mai frumos...Oricum, a aparut...
      Multumesc Niko! Un weekend linistit! Pup.😘❤️

      Delete
  6. Ce puiut reusit! Adorabil! E ca un bebe, pe carapacea testoasei verzi! ❤ ❤ ❤ Pare ca se pregateste sa ia contact cu apa si sa invete sa inoate! 😊 E foarte, foarte, foarte reusit Testosei! Felicitaaaari! 😊 💐

    Imi place - absolut! 😊 - si "brotacul-plush/pernita". E adorabil (ochii sunt "foarte super". 😊

    Ce gingasa amintire... cu mama care iti citea. In mod sigur, cartea se simte muuult mai bine de cand ai oblojit-o. 😊 ❤
    Weekend frumos iti doresc, Suzana draga! 💕 Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am de multi ani perna si mai are o surata mai marisoara, maro. Si mai am broscute. Cred ca tine de ADN-ul meu...😊
      Ea imi spusese ca la un moment dat, dupa citiri si rascitiri, am inceput sa o recit, desi pana atunci nu prea 'vorbisem'.
      Si eu sper. De multe ori ma intrebam ce sa ii fac si acum a venit ideea, brusc. Poate se putea si mai bine, insa cred ca e in siguranta pentru moment.
      Imi pare bine ca a aparut. Chiar si asa, mai stangaci.
      Multumesc mult, Diana draga! Pupici si frumos! 😘❤️

      Delete
  7. Măi, măi, măi ! Nu știu povestea scrisă de Jebeleanu (...) dar ce ai realizat este ca dintr-o poveste: minunat !!!
    Anna șușotește pentru că nu se aștepta că vei realiza așa ceva !
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cum sa se astepte, daca nici eu nu stiam... Insa cred ca a contribuit cumva la alegere, dupa ce a vazut cartea. Altfel nu imi explic. Si mai ales alegerea ochisorilor, ca eu chiar nu reuseam sa ma hotarasc!
      Pupici si seara frumoasa! 😘❤️

      Delete
  8. superba broasca ta testoasa! de fapt sunt doua, nu? si cea mare, verde tot tu ai realizat-o? Minunate idei ♥ pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, cea verde este mai mare si este cumva o perna. Mai am una pe maro. Fiecare cu broasca lui...
      Pupici! 😘❤️

      Delete