Thursday, August 29, 2024

Provocari Verzi (33)
O salvare usoara...

Subiectul postarii de azi participa la:
Provocari Verzi - Mesager in misiune - Episodul VI - Salvam carti'.
- Final de vacanta. Activitati de creatie.




Aceasta carte am luat-o de la un anticariat.  Stiti ca sunt o incepatoare in ale
crosetatului, insa contine multe imagini cu dantele, ce pot inspira anumite
geometrii deosebite. Poate reusesc si eu sa pricep cum se fac niste lucruri.
Cartea era chiar foarte buna, chiar daca avea lipsa un set de modele, insa nu
puteam avea pretentii, dupa atatia ani.
Coperta este moale, colturile usor indoite si atunci mi-am propus sa fac niste
protectii pentru ele. 
Stiam ca Diana realizase asa ceva si cred ca si eu pusesem un filmulet,
insa nu aveam timp sa scormonesc.
Asa ca am realizat un model simplu, ca in imagine, dintr-un carton verde,
mai rigid.



Dimensiunile sunt: 6 cm lateralele triunghiului, iar prelungirile sunt de 5 cm.
Doua colturi le-am rotunjit, ca sa arate mai bine dupa indoire.
Prelungirile dreptunghiulare le-am lipit.
Ca un decor suplimentar, am lipit bucatele ramase din acel ambalaj floral,
de care v-am povestit. Mi-am zis ca se potriveste cu subiectul cartii.

Chiar daca nu e o mare lucrare,  acum e mai bine cand o rasfoiesc!😊

Insa efectele sunt mai vioaie...




Provocari Verzi (32)


@@@@@@@@@





16 comments:

  1. Ai meșterit colțari foarte eleganți! Îmi place și combinația de culori și cum arată pe coperta! 😍
    Acum, că mi-ai amintit și m-ai amintit (mulțumesc!) 😘 sa zic că acei colțari pe care i-am lucrat se dovedesc foarte rezistenți! (nu prea mă așteptam) 😃 Paginile caietului sunt "epuizate", dar colțarii rezista! ☺️
    Weekend-ul cu bine să îți fie, Suzana draga! 💗 Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate cand ai timp, sa imi spui si mie postarea ta, sa o refer cu link. Ca nu pare sa fie functia de cautare, ca as fi cautat-o eu. Daca este un material mai grosut, coltarii rezista bine mersi. Sigur mai trebuia ceva, insa chiar nu am avut timp sa ma gandesc mai adanc. Neuronii mei au vrut si un buzunaras, insa nu a fost sa fie.😃
      Ma bucur ca i-am facut, ca imi place maxim cartea si e mai sigur de rasfoit.
      Oricum, cred ca ii poti transfera la urmatorul caiet...
      Pupici si weekend placut, Diana draga!❤️😘

      Delete
    2. Postarea mea e mai mult despre învelitoare caiet...😊 dar las link pentru că e acolo trimitere către un video postat de tine - am urmat instrucțiunile de acolo. 😊
      https://diana-kundalini.blogspot.com/2022/09/coperta-din-hartie-de-copt-back-to.html

      E funcție de căutare pe blog, sus in stânga și am adăugat un gadget sub "arhiva," Partea nasoala e ca nu returnează căutarea după "colțari" - nici cu nici fără diacritice Am adăugat acum și eticheta "coltari" și poate va da căutarea un rezultat după ce se actualizează.

      Săptămână minunată îți doresc, Suzana draga! 😘💗 Pupici!

      Delete
    3. Cred ca acel video il cautam. Si da, acum am vazut unde ai fereastra. Am pus 'coperta' si a selectat si postarea ta.
      Mai bine ca nu am gasit,ca imi prindeam urechile.
      Las linkul aici, sa nu il mai caut. Ca parca as face un set.
      https://youtu.be/RINn5o7-zM0 ('Faux Metal Book Corners')
      Multumesc frumos, Diana draga! Sa ai spor la tot!❤️😘

      Delete
  2. Cred că am cartea asta (sau una foarte asemănătoare, probabil din aceeaşi colecţie) rămasă de la bunica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am mai cautat carti ale ei. Insa cred ca doar la anticariate se gasesc, eventual. Mi-am incercat norocul poate gasesc un pdf, sa il plantez aici, insa nu am gasit, asa, pe repede inainte. Posibil sa o ai chiar pe asta. Sunt si altele, dar copertile sunt altfel.
      Incredibil cum erau facute aceste carti. Si era editura tehnica care a publicat-o.
      Un weekend placut, draga Vero!❤️😘

      Delete
    2. O să caut cartea, să văd dacă e aceeaşi. De curiozitate.😊
      Weekend pe placul tău, dragă Suzana! ❤️😘

      Delete
    3. Mie mi se pare complicat textul pentru a realiza niste modele.
      Insa pana nu citesc atent... Si vorbeste si despre istoria dantelei. Ar fi fost prea frumos sa fie si plicul cu modele...
      Mi s-a parut interesant un alt titlu: 'Cusăturile şi broderiile costumului popular din România', tot de ea.
      Sau ar putea fi https://librariaarcana.ro/timp-liber/8780-dantele-din-puncte-si-laseta-mapa-cu-modele-ecaterina-tomida.html. Vad ca e acelasi titlu de baza.
      ❤️😘

      Delete
  3. Wow ce carte frumoasa ai gasit. Cred ca am ceva asemanator - trebuie sa ma uit si daca o am pe aceasta iti voi poza/scana eu ce lipseste. Doar sa ajung la sectorul respectiv si sa verific.🤞
    Ideea cu colturile este geniala. Am facut si eu colturi din acestea la o coperta pentru carti (detasabila). Dar uite.. e o idee foarte buna sa imi fac un set pentru cand citesc astfel de carti sau chiar pentru reconditionari / pastrare in anumite cazuri.
    Laseta mi s-a parut mereu ceva foarte migalos, a fost si prima intalnire si cu ceea ce se asociau crosetele in copilarie (avea Buni din cele fine).
    Pupici cu drag!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cartea este intr-adevar frumoasa, insa pentru mine este complicata. Inteleg mai greu cand e mai mult text despre cum sa crosetez. O idee de coltari set de utilizat la orice, a trecut razant pe la mine. Si cred ca este o ideea buna. Insa parca le-as face din plastic rigid, pe care sa il pot indoi, poate la cald. Meditez...
      Imi pare bine ca te aud, draga Rux. Pupici si un start bun
      in septembrie.❤️😘

      Delete
  4. Ușoară, dar elegantă. Îmi place modul în care ai salvat carte. Pupici, Suzana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este mult mai bine cu acele colturi mai rigide. Chiar daca salvare este cam mult spus.
      Multumesc mult, draga Mihaela!Pupici!❤️😘

      Delete
  5. Replies
    1. Thank you for the visit and comment!
      All the best!

      Delete