Friday, March 22, 2024

O mica poveste cu si despre snururi


Dupa ce cu ocazia jocurilor creative la care ne provoaca Niko am descoperit acul
persan,
nu imi inchipuiam ca va mai exista ceva la fel de atractiv. M-am inselat! 😊
A aparut in peisaj morisca tricotin pentru facut tubulete din fire.
Nu i-am mai facut poze, insa o puteti vedea la Rux si la Niko.
Anul acesta imi propusesem sa ma apropii mai mult de crosete, insa nu credeam ca voi
incepe cu tubulete din fire. Iata ca s-a intamplat:



Sunt si cele facute cu morisca, dar si cele facute cu dispozitivul manual
- tuburile 3-4-5 numarand de sus in jos. Despre primele experiente am scris aici.

Pe prospect era o mica poza cu dimensiunea firului 3-3.5mm.
Din primele observatii spun ca randamentul moristii este uluitor. Insa atentia trebuie 
mentinuta pentru a observa daca firul nu scapa din carligele foarte fine. Mie mi s-a
mai intamplat si miscarea s-a blocat, asa ca a trebuit sa intrerup tubul.

Intr-un filmulet am vazut, fara insa sa fie detalii, ca s-au folosit doua fire simultan.


Nu stiu daca a fost cea mai buna idee, insa o spun, poate o imbunatatim.
In stanga imaginii sunt doua culori de mouline, puse pe un suport.
Pentru a apropia firele si a si ramane asa, le-am trecut printr-o margea.
Nu cred ca impreuna depaseau 3.5 mm, totusi, dupa entuziasmul initial,
pe la jumatate, firele au sarit dintr-un carlig si pentru ca nu am oprit miscarea,
morisca s-a blocat. L-am desprins atat cat era si apoi am mai facut doua tuburi
separat. Snurul bicolor este si interesant si mult mai plin.

Ultimile experimente:


Materialul tubului din stanga este un fir stralucitor si multicolor, la randul lui
fiind un fel de tub subtire cu efect cret. Merge si pe ac persan, insa destul de greu,
pentru ca se intinde, iar la cusut este si mai complicat cu el. Insa m-am bucurat
ca a mers la morisca. E adevarat ca a sarit de doua ori, dar nu s-a blocat, nu l-am
oprit si am continuat mai mult. Dupa ce l-am scos, am intervenit in cele doua locuri
unde se vedeau ochiuri sarite prin coasere tot cu fir.

In drepta am mai combinat doua fire, unul fiind de macrame. A mers cat a mers,
apoi a sarit si l-am oprit, ca se incurcase cam rau. Insa atat cat s-a format - 10 cm,
imi place cum arata si e foarte dens.


Decor temporar...😊



Va urez un final de saptamana pe placul vostru.
 
Sa va fie bine!



15 comments:

  1. Mă bucur că ți-a sosit morișca și că ai experimentat cu ea. Artata foarte interesante snururile tale. Mi se întămplă și mie să-mi mai sară firul. Tare neplăcut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La mine are o greutate pe bune si nu un cleste. Si mi se par ingrozitor de fine carligele, asa ca e greu de lucrat pe doua fire. Am incercat doua fire si pe dispozitiv, insa este si mai si...
      Spor la ceea ce faci, draga Niko!❤️😘

      Delete
  2. Ce fain!! :D Imi plac experimentele tale - asa-i ca e draguta rau morisca? Eu am facut si snururi cu fire groase - trebuie rabdare si atentie ca se cam ineaca - cred ca lavideo filmat aveam un fir relativ grosut, ca sa se vada, dar am avut si mai gros de atat.. si subtirel bine de tot.
    Nu mai stiu daca am facut cu fir combinat, ca sa fiu sincera. Inainte de morisca eu faceam snururi crosetate. Dupa .. o eternitate :)). Modelul insa era superb.
    Pupici cu drag si spor la tricotinat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e draguta foarte. Doar ca e musai sa-i fac postament si trebuie sa fac conceptul. In mana o tot misc, greutatea ajunge repede pe covor si cred ca si asta e cauza pentru care se 'ineaca' asa cum spui. Pana una alta, mai exersez.
      Azi am facut din fir macrame, peste un metru.
      Pupici si spor si tie, draga Rux!❤️😘

      Delete
  3. Este "contagioasa" aceasta indeletnicire 🤗 vad ca v ati molipsit toate si sunteti din ce in ce mai creative .
    Succes pe mai departe.
    O duminica placuta! 🤗😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar contagioasa! Nici nu credeam totusi. Cu dispozitivul merge greu, dar cu morisca, nu banuiam efectele.
      Acum stii mai multe ca noi, daca vrei sa incerci!
      Multumesc si o duminica minunata, draga Carmen!❤️😘

      Delete
  4. Ție chiar îți place să experimentezi! 🥰 Ce de idei! Nu m-aș fi gândit să combin două fire și să le mai treci printr-o mărgică. 🙃

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este un hobby mai puternic decat altele... Intr-unul din tutoriale puse in lista, era prezentat un fir bicolor dar fara detalii. Avand cele doua fire, pe lemn - o idee eronata pentru testare, trebuie gheme- mi-am dat seama ca trebuie apropriate si mi s-a parut singura solutie, pentru ca manual este complicat. O margica lunga ar fi mai buna. Asa ca daca incerci, poate descoperi alta solutie. Nu ma prinsesem ca exista ceea ce ai luat tu. Nu am apucat sa comentez.
      Acum sunt in faza de a descoperi utilizari speciale. E adevarat ca utilizare sarma este la indemana, dar depinde totusi de fir.
      Pupici si seara frumoasa! ❤️😘

      Delete
    2. Am uitat sa las un link:
      https://www.burlapandblue.com/list-of-hobbies/

      Delete
  5. V-ati pus pe făcut snururi cât am lipsit eu, din câte văd!:))) Până la urmă È›i-au ieÈ™it, citisem acum ceva timp o postare in care cereai ”ajutor”!
    Si nu doar că ți-a ieșit dar ai și experimentat ceva nou! Felicitări. O seară frumoasă să ai! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. La buna reauzire, Mihaela. Imi plac snururile, m-am prins un pic cu tehnica lor. Se pare ca da dependenta...
      Pupici si o saptamana frumoasa!❤️😘

      Delete
  6. Minunat ce face această "jucărie"! 🙂 După ce mi-ai zis de ea am căutat pe net, sa știu cum arata. E incredibil ce iese din acea "râșniță". 🙂 Pentru bijuterii - in special - mă tentează.
    Felicitări! 🌹 Experimente reușite îți doresc! Săptămâna noua cu bine sa ai, Suzana draga! Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am deschis o pagina cu potentiale utilizari. Inca la bijuterii nu ajunsesem. Le iau pe rand. Nu pot lucra fara tinta, sau doar cu tinta de a le face, testand fire. Acum niste luni, ma gandeam ca am fire destule, luate pentru croseta, in principiu. Doar ca mi-ar mai trebui o viata pentru asta. Si apoi a venit morisca... Si mi-a venit inima la loc. Cred ca asa functioneaza... legea atractiei!🙂
      Ce bine ca te mai aud, Diana draga! Sper sa te obisnuiesti cu tableta ta. Pupici! O saptamana frumoasa!❤️😘

      Delete
  7. Pentru mine era sărbătoare când făcea cineva pe lângă mine din astea şi făceam schimb cu altceva. Întotdeauna mi-au plăcut brăţările şi le purtam pe post de. :D
    Zi bună, Suzana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai fost o norocoasa sa ai prieteni care creau asa ceva. Acum trebuie sa invat sa fac bratarici din tubulete. Ce multe chestii sunt de invatat!
      Seara frumoasa si o saptamana faina, draga Potecuta! ❤️😘

      Delete