Friday, January 27, 2023

Transformari creative (4) -
Ianuarie 2023 -
Tablou din spuma

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa deosebita.

Luna ianuarie are ca subiect: 'hartia de impachetat / punga cadou'.
Proiectul este o tema la alegere.


Inflexiuni...


Anul trecut imi formasem din spuma o suprafata, insa am renuntat sa o folosesc
pentru ca nu reusisem sa o nivelez cum imi propusesem. O vedeti mai jos.
Un patrat cu latura de 18 cm. 'Rama' marginala este cam de un cm.
Pe baza ei am facut o compozitie cam bizara, mai mult o suma de curiozitati!😊




Zona denivelata este acoperita cu acelasi tip de hartie folosita pentru acoperirea
ramei - cutie, doar ca am mototolit-o initial, ca sa se plieze pe o suprafata atat
de valurita. Folosind lipiciurile de la tehnica servetelului, am constatat ca
anumite portiuni capata o culoare verzulie, probabil ca s-a dizolvat ceva din
hartie, asa ca am mai dat un strat auriu de acrilic.
Elemetele lipite in zona centrala sunt: o spirala obtinuta dintr-un suport metalic
de lumanare si al carei inceput este prins pe un disc dintr-o perdea, intarita cu
metoda de la falsa hartie de orez si cateva stickere. Ramurile metalice sunt
fixate partial prin lipire si prin trei capse, ca se pot infige foarte bine in spuma.
Am mai folosit culori din tub si un albastru acrilic metalizat.

Marginea - rama am completat-o pe trei laturi cu o banda adeziva decor si pe
stanga cu o fasie dintr-un kit de pictura cu cristale.
L-am luat special sa il folosesc pe bucatele.
Este foarte departe de ideile initiale si nici nu prea imi place, insa cred ca
munca a meritat mai mult pentru efecte...😃





Transformari creative (3)




13 comments:

  1. Ce simpatică ești: ”a meritat munca pentru efecte”. Efectele sunt într-adevăr deosebite. Nu știu unde ”s-a rupt filmul”, că mă uit la pozele de pe parcurs și începutul pare chiar foarte promițător. În prima poză de pe al doilea rând îmi lasă impresia că ai un perete exterior cu decorativă încadrat într-o ramă.
    Finalul- pare o lucrare abstracta în fața căreia stai și te întrebi oare ce a vrut să exprime autorul? Toate acele linii pe mine mă trimit cu gandulla ideiile care ne trec prin cap, unele liniare, pe verticală sau orizontală(liniile albastre), unele care sar spontan, dispar și reapar ( liniile alb cu roșu) și altele care te învăluie și sucesc și răsucesc pănă le dai de cap( spirala). A si văd și gândurile negre, înghesuite acolo jos într-un colțișor, într-o flacără mică ținută sub control.
    La prima vedere aproape că n-am înțeles nimic, dar tot uitându-mă la ea, iată ca am găsit o grămada de înțelesuri. Cred că e una din acele lucrări care trebuie privită cu atenție și căreia îi descoperi în timp frumusețea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca cea simpatica esti tu. Si ai un spirit de observatie remarcabil. Nu esti prea departe de adevar cu gandurile noastre rasucite. Insa am vrut cumva sa exprim ideea ca noi suntem conectati cu susul si josul (negrul), ca in timp se intampla tot felul de inflexiuni suparatoare in mintea noastra si ca solutia este tot in noi, in inima. Insa realizarea este cam... foarte incompleta. 😊
      Multumesc mult Niko pentru gand. Recunosc ca interpretarea ta este chiar posibila! Noapte buna!
      😘❤️

      Delete
  2. Mie imi aminteste de un tablou de Miro (pe fundal albastru cu o inima rosie... am o copie micuta inramata, in camera mea(cadou de la parinti). Cu ocazia asta am flat si eu cum se numeste Balerina II (1925)...... :).
    tablou

    pupici!!! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inca nu am reusit sa pun un link pe un cuvant in comentariile mele. Cum se face? Interesant tabloul si albastrul din el.
      Recunosc ca e cam ciudat tabloul, dar asa a fost viziunea...
      Pup si un weekend placut!😘❤️

      Delete
    2. este un cod html - voi scrie si fac print screen si adaug in articolul de azi de pe blog, putin mai tarziu ... ca sa il poti vedea :D. daca il scriu aici se transforma in link.
      pup cu drag :)

      Delete
    3. A patra oara am reusit! M-am prins totusi! Ce inseamna un blank in minus sau un '/' in plus...
      Pupici!😘❤️

      Delete
    4. Hehe - nici mie nu imi iese mereu (target-ul ala merge in articole ca sa se deschida in fereastra noua, sau cand vrei sa pui link-uri pe undeva pe blog - fie in pagini, fie in meniul lateral, dar nu in comentarii. :*)

      Delete
    5. Nu am incercat target-ul. Eu am un reflex sa folosesc rotita mouse-ului pt. a deschide ceva in alta fereastra, chiar cand nu e necesar. Nu toti acorda facilitatea si te trezesti ca ai pierdut ideile deja scrise. Mi s-a mai intamplat si sunt atenta la fenomen!
      Pup si multam!

      Delete
  3. Dupa ce am citit ce a scris M nici n-am mai vazut altceva! 😊 Si... oricum, nu as fi gasit un inteles asa de profund. Cand zic ca n-am imaginatie la asa ceva... 😊
    Imi place tabloul! Si-mi plac efectele! Si-mi place mult cum arata verzuliul si auriul - e ca si cum a oxidat... cuprul. 😊
    Duminica frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce conteaza este intelesul pentru tine, nu ceea ce am avut eu in cap si nu a prea iesit. Evident ca a fost o oxidare a ceva din hartie, ca la servetelele obinuite nu s-a produs. As fi lasat-o ca nu arata rau, dar am vrut un auriu complet. Mie mi-au placut margelutele, desi pana le-am plantat...
      Seara frumoasa, Diana draga! Pupici!😘❤️

      Delete
  4. Chiar ai imaginație 👍 oare m-aș fi descurcat ?!🙃🙂
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stii care e poanta? Nu ma intreb in felul acesta. Imi stiu limitele, uneori sunt prea multe idei si nu stiu ce sa aleg sau cum sa fac, insa incep sa lucrez si firul se deruleaza. Poate diferit de ceea ce vreau sau simt, uneori nu imi place, insa lucrurile se deruleaza si preiau controlul. Asa ca, cu siguranta te-ai descurca daca vrei sa inaintezi! Parerea mea!
      Pupici! 😘❤️

      Delete