Tuesday, January 17, 2023

Experiment cu folie alimentara

In postarea anterioara de la transformari creative am  mentionat un tutorial
prin care se utiliza folia alimentara. Rux s-a intrebat ce s-ar intampla daca
servetelul ar fi pus intre doua folii. Am incercat si acest experiment:

 


Nu ma asteptam chiar sa nu se lipeasca deloc pe carton, dar asa s-a intamplat.
Sau trebuia sa mai insist cu fierul de calcat, doar ca nu imi placea evolutia
si am renuntat.
Folia de sub servetel s-a lipit de el partial iar cea de deasupra a ramas partial
pe hartie. Cand am desprins-o, am reusit sa fracturez servetelul. O bucata din
el va putea fi folosita, insa inca nu m-am hotarat cum si unde!😊

Daca tot aveam fierul incins, am mai incercat o lipire 'normala':
carton, folie, servetel, hartie:


Si aici am avut o problema, insa trebuia sa insist cu fierul.
Prima data iarasi nu s-a lipit de carton, dar plasticul s-a prins bine de servetel.
In stanga vedeti ramasite de plastic incalzit pe hartie.
Atunci am reluat lipirea pe carton obisnuit colorat si a mers foarte bine.
Cam asta a fost experimentul, daca va intereseaza subiectul.

Si acum vreau sa va arat ceva foarte simpatic:


Va spun eu ce contine aceasta imagine: frunze de Poinsettia cazute pe langa
ghiveciul ei. Ghiveciul este intr-un alt vas, un fel de 'ceaun' de plastic. Nu le
vazusem cand au cazut, asa ca au stat cateva zile acolo. Si cand le-am scos
aratau asa! 😂

Si in negativ se vad interesant!


12 comments:

  1. Super interesant arata frunzele - mai ales a treia! Negativul e... spre fantastic. 😊

    Cred ca pentru a se lipi bine pe carton depinde si de "textura" cartonului - imi dau doar cu parerea, 'ca n-am nici cea mai vaga idee, dar ma gandesc ca, poate, in videoclipul postat de tine nu degeaba a ales acea domna cartonul acela bejuliu (si cum in video, de regula, nu se spune chiar totul... imi dau cu parerea) 😊

    Floricica ta arata minunat! Felicitari si pentru reusita si pentru experimentari!
    Zi frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai ales a treia. Asta a fost motivul pentru care am pozat-o. Mi se pare fabuloasa. Foarte corect, depinde mult de carton. Doar ca la plic am avut si un carton usor lucios. Pentru el a trebuit sa insist cu fierul de calcat. Ideea este ca folia trebuie taiata nu prea mult fata de servetel, poate e cel mai important lucru.
      Nu am avut chef sa dau si cu lac peste. Asta ar fi fost experimentul complet. Nu stiu cum s-ar comporta. Era prea frumos...
      Multumesc, Diana draga! Pupici si seara frumoasa!
      😘❤️

      Delete
  2. Ce forme interesante la frunze! Se strâng ca un melc în căsuţa lui :)
    Zi frumoasă să ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E prima data cand vad asa ceva, asa ca am vrut sa va arat. Mi s-a parut tare ciudat cum s-a strans asa ca melcul.
      Te pup, Potecuta! Multumesc!😘❤️

      Delete
  3. Vaaaai. Ieri seara m-am uitat la clipul acesta: https://www.youtube.com/watch?v=l5v_fwCNIYo&t=190s
    :)))))).
    Dar sa stii ca eu ma gandeam la cu totul altceva. La cum sa zic: pui filmul sau folia pe ceva - sa zicem, o piatra colorata) si apoi cu feonul incalzesti pana aceasta face masa cu piatra si cumva o ”sigileaza”. Nu mai stiu cand si unde am vazut.

    Foarte interesant.

    Despre frunze, eu am avut Craciunite Poinsettia acum multi ani, de la bunica mea. Mi se parea fascinant cum se faceau frunzulitele. Ma bucur mult ca ai facut fotografiile - si ce fain arata si in negativ.

    Pup cu drag :)!!
    ps: si iata am mai aflat cate ceva :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceea ce ai vazut tu este chiar laminare a hartiei. Imi place la nebunie acest site.Il am si eu pe blog. Si nu stiu de ce vrei sa sigilezi pietrele. Nu stiu ce plastic ar merge! Pe ele se cam pune lac dupa pictura.
      Frunzele alea se usuca ciudat, insa pe cele cazute le presez...
      Pupici si seara frumoasa, draga Rux! 😘❤️

      Delete
  4. Replies
    1. I'm glad. There are some interesting sites with a lot of simple techniques, if you like to experiment.
      Have a nice evening, Antonia!
      Hugs!😘❤️

      Delete
  5. Oare contează ce parte a foliei pui pe carton? Sa fie cea cu ”lipiciul”? Recunosc că nu am mai urmărit filmulețul postat de tine.
    Frunzele sunt foarte interesate. In negativ par larve/embrioni in diferite stadii de dezvoltare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai nu cred ca are lipici, doar ca e ff subtire si se topeste la cald. O asa zisa laminare se petrece in linkul de la Rux. Doar ca e alt plastic. A fost singura frunza in felul acesta. Poate pentru ca a cazut intr-un spatiu stramt si nu s-a putut intinde!
      Apropo de planta. Am citit ca din septembrie trebuie ferita de lumina complet, dar fara sa fie atinse frunzele ramase. Ma gandeam la un fel de umbrela pe deasupra.
      Pupici si seara linistita! 😘❤️

      Delete
  6. Experimente, experimente ... asta este !
    Negativul este: wow - ceva extraterestru...👍
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, ha! Extraterestru... Frunza aia uscata in forma de melc e tare faina. Ma intreb cum sa o pastrez!
      Multumesc mult! Pupici! 😘❤️

      Delete