Wednesday, October 4, 2023

Transformari creative (38)
Margele in inele din tuburi

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa
deosebita, prin reciclarea diverselor tipuri de materiale.
Luna octombrie are ca subiect: 'tuburi de hartie'.
Proiect din  Inele
(saptamana 2).

Cutie inchisa

Am vrut sa pun la indemana  margelutele ce se calca. Asta este destinatia
proiectului. Am folosit o cutie de bomboane pastrata de mult timp, din cea
cu capac. Inelele le-am facut din doua modele de tuburi si pentru ca nu erau
suficiente am mai confectionat din fasii obtinute dintr-o hartie foarte rigida,
pe care fusese rulata o hartie de ambalaj. Fasiile le-am capsat.

In total sunt 16 inele. Cutia are dimensiunile ~ 19 cm x 20 cm. Inaltimea
aproximativa este sub 3 cm. Inele sunt de ~2.7 cm. inaltime.
Pentru a le fixa, am preferat sa le unesc una de alta cu banda adeziva de aluminiu.
Sub ele am pus un plastic subtire, pastrat de la un ambalaj, ale carui dimensiuni
au fost suficiente sa acopere si tuburile. Nu stiu ce denumire are comercial.
Dupa ce l-am pus, am securizat inelele in sase puncte, prinzandu-le de marginea
cutiei, cu aceeasi banda.



Pentru a mai rigidiza cutia, am acoperit-o cu un autocolant. Acelasi autocolant
am pus si pe marginea plasticului, pentru ca era prea subtire, neuniform si
cam fragil. In fiecare inel, am strecurat margelele.


Asa arata primul meu proiect pe octombrie.


Transformari creative (37)
 
 

10 comments:

  1. Ai fost harnicuta! Felicitari pentru idee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult. Daca ai sti ce placere mi-a facut sa o fac.
      Sunt mai usor de cules decat din pungute!
      Pupici! ❤️😘

      Delete
  2. Super idee! Felicitari!
    Imi place cum arata cutia "imbracata" - imi place mult "modelul" de acest gen: caramida falsa. 😊
    Spor si la celelalte! Am citit si eu temele - nu am reusit sa comentez la Niko...
    Zile senine iti doresc, Suzana draga! Pupici! ❤ 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am vrut sa fie mai simplu de 'cules', prea perfecta nu este si cu inele capsate, insa stau foarte bine, am si intors-o si au ramas la locul lor. Chiar nu stiu de ce mi s-a pus pata pe ele, ca nu sunt cine stie, insa explorez utilizari...
      Si da, sunt si eu fan caramizi false. Pe gri chiar imi plac!
      Pupici si spor si tie la tot, Diana draga! ❤️😘

      Delete
  3. Stiu că am văzut postarea, că am admirat ca și Diana cărămida falsă și chiar mă uitam că e mult mai frumoasă așa albă decât cea roșcată pe care o am eu. Interesantă utilizare a inelelor de hârtie. Primul lucru la care m-am gândit a fost că se amestecă mărgelele, dar se pare că ai reușit să faci un capac bun care să împiedice acest lucru.
    PS: ce faci cu aceste mărgele? Noi am avut o perioadă când erau fetele mici de mă puneau aproape zilnic să le calc câte un model. Multe le-au folosit pentru decorat felicitări sau au făcut ronamente de brad din ele. Acum nu prea mai fac nimic din ele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Le-am confectionat respectand aproximativ inaltimea cutiei. Nu au cum sa se amestece.
      Am verificat, intorcand-o.Am facut doar cateva chestii, unele le-am pus si aici, (eticheta: margele calcate). Cred ca pot fi multe posibilitati, doar ca am ajuns la concluzia ca nu le calc prea bine. Inca nu m-am 'calibrat'! Si nici culorile nu sunt cine stie, insa evident ca dupa calcare se pot vopsi. Am constatat la una ca daca o calci usor pe ambele fete, obtii un fel bucsa. Ar fi dragut un sirag, eventual.
      Imi place maxim autocolantul, chiar daca pare o constructie in lucru...😊
      Pupici si duminica placuta!❤️😘

      Delete
  4. Ce idee minunata! Cred că merge și pentru organizarea altor tipuri de mărgele.Voi incerca si eu. Felicitari. pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bineinteles ca merge pentru orice margelute. Oricum, am avut noroc cu o cutie rezonabila. Eu nu mai cumpar. Pe asta am primit-o si am pastrat-o intr-o doara...
      Multumesc mult, draga Mihaela! Pupici! !❤️😘

      Delete
  5. Ce fain arata!!! Si este si foarte practic! :D Am vrut si eu margelute de gen dar am am inteles ca unele ar mirosi si... cum e o loterie, momentan stau cuminte :))). Dar mi se par ofertante - pentru proiecte,
    Felicitari :D
    Pupici cu drag!! (daca sunt cumva mai mutlte comentarii la fel- cred ca este o problema la ei.. fix acum cand incercam si eu sa recuperez... )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, nu au fost duplicate. Mai degraba mirosul apare la calcat, chiar daca nu e exagerat. Asa mi se pare. Oricum, la calcat este inevitabil mirosul ala tipic de fierbinteala. Sau asa mi se pare. Pupici, draga Rux! ❤️😘

      Delete