Friday, February 24, 2023

Transformari creative (8) -
Februarie 2023 (4) -
Covoras martisor

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa
deosebita, prin reciclarea diverselor tipuri de materiale.

Luna februarie are ca subiect: 'haine / materiale / fire'.
Proiectul este: tema la alegere.
(din saptamana 4)




Imi propusesem acest subiect pentru covoras, doar ca m-a razgandit Ingerasul...
Aveam o rama mica cu gauri
(5 cm x 6 cm pe contur). Cand o luasem ma gandisem
tot la acul persan 😊. Insa mi-am spus ca ar putea fi utila la un mic covoras.
Ideile principale le vedeti in imagine. Dupa ce am facut tesatura verticala, am
tesut  orizontalele pentru ca sa micsorez destramarea la scoatere.  Am adaugat
un fir lat, strecurat printre corzi.



Pentagonul este realizat din doua modele de margele puse pe o sarma ce a asigurat
si prinderea pe spate.  Copacelul este lipit pe o bucatica de catifea rosie, la randul ei
lipita in interiorul geometriei.  Am pus lipici si pe orizontalele verzi si dupa uscare
am taiat firele la nivelul gaurilor. Pe spate am lipit fetru verde si am mai cusut cu
un fir argintiu. Ceva sclipici a asigurat sigilarea tesaturii si o acoperire a unor
imperfectiuni de coasere. Cam multe, din pacate...
Prindere este formata tot din firul verde lasat special pentru acest scop.

Recunosc ca a durat cam mult realizarea. As relua, insa cu alte fire pe orizontala.
Nu ma intrebati ce destinatie avea rama, ca nu stiu.  Doar ca o voi refolosi cumva!

Asta a fost ideea pentru martisor, chiar daca initial s-a vrut un covoras.





Transformari creative (7)



10 comments:

  1. E superb martisorul! E tare migalos si cu atat mai mult frumos! 😊 Felicitari, Suzana draga, si pentru creativitate! ❤

    Imi place mult rama! E perfecta pentru miniaturi tesute.
    Weekend placut in continuare iti doresc! Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie mi-a placut acea rama si m-am gandit sa fixez un material pe gaurile alea. Pana la urma am folosit-o cum ai vazut. Cam migalos, intr-adevar. Insa o sa mai incerc, dar cu alte fire.
      Multumesc, Diana draga! O duminica placuta! Pupici! 😘❤️

      Delete
  2. WoooooW!!! Ce frumos este!!! Si are si copacul vietii in centru.
    Ce idee grozava ti-a venit sa transformi o minirama in razboi de tesut!!! Superb :*!!
    Martisorul este absolut fabulos.
    Sa vina primavara !!!! :D
    Pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate ca ar merita chiar sa o transform pentru tesut. Cu gauri nu e prea bine. Ar merita sa-i fac niste canale in zona gaurilor.
      Cuget... Multumesc, draga Rux.
      Vineeee! Mai e un pic!
      Pupici! 😘❤️

      Delete
  3. Ce delicată este ramă aceea cu găurele, numai bună pentru mărțișoare țesute.
    Ca de obicei îmbini materiale, tehnici, idei și obții lucruri spectaculoase. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La asta ma gandisem, doar ca pe varianta cu gauri e mai complicat de lucrat. Este insa un inceput!
      Multumesc,Niko! O saptamna faina! 😘❤️

      Delete
  4. O idee minunată și o realizare de vis !
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Generoasa mereu! Totusi idee m-a entuziasmat, recunosc!
      Cu siguranta voi recidiva!
      Pupici! 😘❤️

      Delete
  5. Ce mărișor drăguț!
    Îmi amintesc că îmi cumpăraseră părinții pentru atelier un set de țesut care semănă cu rama ta. La atelier învățam sa croșetăm, sa impletim, sa coasem cu mâna cât și la masina de cusut, să gatim. Îmi plăcea foarte mult ora iar doamna învățătoare chiar se ocupa de noi.
    Mi-a trezit amintiri Mărțișorul tău.
    Felicitări! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi aduc aminte cu atata placere de orele de lucru manual din scoala generala! Atunci am invatat abc-ul multor activitati: masina de cusut, traforaj, cusaturi, pirogravura, creare de obiecte utile gen coperti de carte, traistute, semne carte... Toate astea au ramas undeva in mine si acum ies cumva la suprafata.
      Multumesc mult, Mihaela.
      Nu a iesit perfect, doar ca mi s--a parut interesanta rama. Ma gandesc cum sa o mai utilizez.
      Pupici! 😘❤️

      Delete