Thursday, May 12, 2022

Festivalul fructelor de vara (2) -
Cosulet cu experiment...

A inceput  Calendarul Recreativ: Festivalul fructelor de vara,  gazduit de Niko. 

Saptamana 2:  Cosulet pentru fructe





Poate ca acest cosulet dintr-un recipient de iaurt nu ar fi fost atat de interesant
de realizat. Insa Niko a  mentionat pe undeva de acul persan, am fost curioasa
si l-am si gasit. Asa ca povestea suna asa:
Vasul este imbracat cu doua modele de sfoara, folosind lipirea la cald cu silicon.
In partea de jos am lipit fetru cu gardut pe margine, manerul l-am acoperit cu fir,
tot ca un gardut, iar la capete sunt doi ciucuri ce mascheaza locurile de prindere.
Cu sfoara portocalie am facut si o mica spira.
 


Partea din fata este experimentul ce nu era destinat cosuletului.
Insa am incercat unealta si iesind ceea ce vedeti, m-am hotarat sa pun
doua cirese din fetru si sa devina parte din proiect.
Sunt destule variatii ale acelor bucle. Asta pentru ca am facut cam toate
erorile  care se puteau face. Am desfacut de cateva ori mai multe portiuni,
materialul nu era chiar cel potrivit, insa a fost foarte apretat si pana la urma
am reusit ceea ce vedeti.
La final am pus peste tot lipici pentru a nu se desface cusaturile si am indoit
si lipit marginile, devenind ca un micro tablou.


Sunt multe tutoriale pe aceasta tehnica, dar primul  vazut a fost acesta.

Cam asta e cosuletul meu.  Mi se pare haios. Si nici acum nu stiu cum l-as
fi continuat daca nu aveam experimentul cu acul...😊

 

 Festivalul fructelor de vara (1)




 

12 comments:

  1. E simpatic, frumos si dragalas cosuletul tau! "Cerceii-ciucure" imi plac si ei!
    Tehnica aceasta punching am mai zis: nu-i de mine! :)) Abia am avut rabdare sa vad videoclipul! 😊 Ceea ce ai reusit tu consider ca e foarte fain - imi plac "bucleurile", dar... nici părul pe moațe nu-mi pun, tot pentru ca nu am rabdare. 😊
    Felicitari! 💖
    Inca nu am reusit sa ma hotarasc ce model sa fac... Am inceput unul, dar nu prea simteam mare placere lucrand asa ca am renuntat. Aaapfuuu!
    Noapte buna, Suzana draga! ❤️ Pupici! 😘 Spor in ceea ce faci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici nu pot sa-ti explic cat de entuziasmata am fost, per total.
      Stii ce e complicat? Bagatul firului in unealta, in doi pasi. Poate gasesc ceva si pentru fire f. groase, dar nu stiu daca sunt la noi. Pe net, o sa mai caut. Este a treia tehnica descoperita prin Niko si pe asta o pun in top!😊
      Daca nu as fi facut aceasta varianta, ma tenta un cosulet din fetru cusut/lipit. Sper sa-ti vina o idee repede. Cum i-am spus si ei, cand avem multe optiuni e greu de ales!
      Pupici si un weekend cu spor. Ma gandesc ca ideea ta poposeste azi...
      Doar bine la voi!❤️😘

      Delete
    2. Posibil sa nu fie complicat, dar e cusatura si mai e si migaloasa. 😊 Din ce-am aflat de la Niko am ramas cu spirelli-n cap - imi place de numa'!
      Vazand acul tau mi-am amintit ca am pe undeva un instrument care seamana - doar ca nu am pe unde sa introduc firul de ata. O fi tot ceva pentru cusut sau lucraturi de felul acesta... E la mine de zeci de ani, "aruncat" de colo-colo. Ieri mi-am amintit ca-l am - o sa ii fac poze, poate stie cineva la ce foloseste. :))
      Ideea mea de cosulet e pe masa, neterminata, dar mai incolo (si maine) apas acceleratia, sa nu se inchida tabelul. 😊
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤️ Weekend placut! Pupici! 😘

      Delete
    3. M-am uitat pe net un pic si nu cred ca la noi sunt de vanzare diametre mai mari. Insa, ma gandesc ca s-ar putea confectiona. Asta este si mai entuziasmant!😊😊😊
      Spirelli este o tehnica cu adevarat superba. Ii intrevad multiple posibilitati. Va trebui sa notez, ca imi vuiesc neuronii deja. Dar mai sunt doua neaplicate inca de mine: iris foldingul si tattingul. Stii ce ma atrage? Ca toate se pot aduna in mix, chiar daca e prea mult pentru un om... 😊😊😊
      Spor la creat. Lasa-ti imaginatia sa se descatuseze!
      Pupici. Eu lucrez la FM. Adica Fiction, ca sa nu se interpreteze... 😊
      ❤️😘

      Delete
  2. E frumos foc! Frumoasă adică, că eu îi zic găletuşă şi aşa o văd. Aveam eu una mică tare când eram şi eu mică tare şi mergeam cu bunica după apă la fântână.
    Bravo ţie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tot o galetusa e la origine. Eu nu iau iaurt de felul acesta, dar a fost mijloc de transport pentru ceva. S-a brodit la fix, asa cum se intampla. Si chiar poti pune apa linistita, ca plasticul interior e cum era initial! 😊
      Multumesc frumos, draga mea! Un final de saptamana cat mai frumos!❤️😘

      Delete
  3. imi place enorm de mult cosu;etul tau. Cu cei doi ciucurasi/cerceri ce mie mi se par ca doua codite...in cap mi se aseaza un chip de fetit[ zambareata tare.
    Ma bucur ca ai mai descoperit o tehnica ce te incanta. Si pentru ca ai zis ca e preferata din cele noi, cateva ponturi/chestii pe cale le-am aflat: poti lucra astfel incat fata sa fie buclele mari (cum ai facut tu) si in acest caz, lucrarea se lipeste pe spate( mi se pare ca exista si un lipici special) sau poti lucra astfel incat buclele mari sa fie spatele produsului finit. Nu am descoperit cu se fixaza cusatura in acest caz.
    Stiu ca si la noi exista ace persane de diferite grosimi. Cel pe care il ai tu este mai profi fata de al meu. daca nu a insel, poti regla la el marimea buclei. Cauta pe FB un grup "Punch needle embroidery / Broderii cu ac persan" (https://www.facebook.com/groups/762182440906645). Sun acolo multe tutoriale in romana, explicatii, chiar si locul de unde poti lua cele necesare acestei tehnici.
    PS: Mai urmeaza in calendarul asta teme unde te poti folosi cu succes de tehnica asta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar ma incanta, desi imi pune rabdarea la incercare. Sa stii ca pentru lipit am folosit un lipici obisnuit pentru bricolaj. Unul cu multiple intrebuintari. Nu ma asteptam sa 'dispara' asa repede in material. Aceste lipiciuri devin transparente, si pe zona fara bucle arata chiar mai bine... 😊Chiar daca e un ac aparent 'profi' avand posibilitatea de a jongla lungimea acului, fiind cu arc, nu ramane pe pozitie si a trebuit sa-l lipesc cu scoci - vezi pe poza-. Nimic nu e perfect...😊 O sa ma uit si pe fb. Multumesc mult pentru idei si apreciere, draga Niko.
      Spor la tot si o saptamana usoara! ❤️😘

      Delete
    2. Am vazut ce zici referitor la ac. Dezamagitor.
      Banuiesc ca intra mult aracet intr-o panza. Si uite asa mi-am adus aminte ca exista o panza care se poate lipi pe spatele unei astfel de broderii. Stii materialul acele care se pune pentru intarrirea gulerului unei camasi? nu stiu daca are vreo denumire speciala. Dar acela se lipeste cu fierul cald. E posibil sa fie mai rentabil decat lipiciul.

      Delete
    3. Cand e dezamagitor e si mai simpatic sa gasesc solutii...😊
      Stiu despre ce panza vorbesti insa nu am folosit niciodata!
      E o idee interesanta. Daca incerc, iti spun.
      Stii ca lipiciul ala m-a surprins un pic. Daca e intins bine, isi face scopul pe spate si cred ca intareste putin baza buclelor.
      Multumesc mult, Niko. Din ce in ce mai interesant! 😊
      ❤️😘

      Delete
    4. Astept cu nerabdare urmatorul tau proiect cu acul persan! Spor la lucru.

      Delete
    5. Multumesc, Niko! Marturisesc ca si eu!😊😊😊

      Delete