Sunday, January 21, 2024

TC2024 (3)- Ianuarie - 'La indigo'

Niko ne provoaca la Transformarile Creative ale anului 2024 (TC2024).
Materialele reciclate vor face parte  din proiectele noastre, in moduri diferite fata
de utilizarile obisnuite. Sper ca si ele vor fi bucuroase sa se joace cu noi.
In luna ianuarie  se lucreaza cu 'hartie de impachetat'.
Tema a doua este:
'La indigo'.



Modelul oferit a fost:


Incep cu o marturisire. Inainte de a vedea tipurile de subiecte postate de Niko,
inmugurise o idee noua pentru anul in curs. Ca in paralel cu imaginile descoperite
pentru diferitele jocuri, sa imi fac curaj pentru un exercitiu de a picta sau macar schita
una dintre ele. Asa ca atunci cand am citit ideea indigoului, m-am bucurat mult, de
parca mi-ar fi venit in intampinarea ideii.😊

Acum sa povestesc despre copia aproximativa a braduletului.
Dimensiunea generala: 10.5 cm x 15 cm. 'Rama' rosie executata dintr-o punga
de cadou, are latimea de 1cm. Am folosit acuarele, acrilice, creioane, markere si un
singur sticker pe post de stea.




Cateva detalii despre prelucrarea hartiei de ambalaj, ca asta mi se pare mai
interesant.
Mi-am taiat doua benzi, initial de 3 cm, pentru ca prima idee a fost sa ramana o
margine de 1.5 cm, insa m-am razgandit. Le-am motolit destul de mult si apoi
le-am desfacut. Vazusem la un moment dat metoda. Mi-am facut o solutie aurie
(acrilic auriu in apa) si am pus-o intr-un recipient pulverizator si am dat peste
benzi.  Cu o pensula am intins sau eliminat surplusul de apa. Apoi le-am lasat
sa se usuce. Scopul exercitiului este ca liniile de indoire sa se aureasca si chiar
si toata suprafata sa devina usor sclipitoare.
Hartia insa a fost destul de buna, asa ca liniile de indoire nu au fracturat rosul.
Insa chiar si asa, mi-a placut efectul final. Dupa uscare, am calcat benzile puse
in hartie de copt. Apoi le-am decupat pentru contur si le-am lipit.

Cam asta a fost povestea de azi!


TC2024 (2)
 
 @@@@@@@@@


 
 
 

14 comments:

  1. Nici nu ai idee cât mă încântă să citesccă temele provocărilor mele vin în completarea dorințelor voastre. Mă bucur că ai putut cu această provocare să pui în practică și ideea înmugurită pentru anul în curs. Acum pot să recunosc că si eu m-am găndit ca toate temele la indigo să le desenez în juranul de bord făcut pentru provăcări verzi. Vad după etichete că tu ai transformat lucrarea într-o felicitare. Îmi place mult realizarea, cum te-ai jucat cu culorile.
    Interesanta ideea cu auritul indoiturilor. Cred că merge cu orice fel de culoare, nu? Eu am hârtie de împachetat căreia i se crapă culoarea la indoit.
    Felicitări.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie mi s-a parut fabulos cum s-au impletit ideile. Da, este chiar felicitare. Nu vreau sa fac doar de dragul de a face ceva. Ti-am mai zis, trebuie sa fie ceva cap-coada. Si invatam, dar si definitivam. Evident ca merge orice culoare, doar sa fie contrast. Si cu cat crapa stratul superficial, cu atat suplimentul se vede mai bine. Ca si cum ar fi o simulare de marmura, cu atatea irizatii. Se pot folosi si tusiere foarte bine.
      Hartia mea nu a crapat, asa ca nu a fost prea evidenta metoda.
      Multumesc, Niko! Sanatate si inspiratii!❤️😘

      Delete
  2. Aştept să pui în practică ideea faină, te vei descurca tare bine, sigur!
    Săptămână frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu vreau sa vad daca se poate. Cu felicitarile nu se prea poate inainta, ca nu este cine stie ce exercitiu. Insa cu niste modele, poate lucrurile se dezmortesc.
      O saptamana minunata, draga Potecuta! ❤️😘

      Delete
  3. foarte draguta felicitarea ta!
    ideea cu calcatul hartiei colorate in hartie de copt este o idee buna, o voi aplica si eu, pentru ca la felicitarea mea am avut probleme ☺ pe alocuri, a disparut culoarea ☺ Am remediat cu alte lipituri... O sa tin minte pe viitor sfatul tau.
    Pupici si îmbratisari ❤️😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am inceput sa calc hartia, dupa tutorialele cu mototoleala. Noroc cu hartia asta. Fara ea la hot glue de exemplu, nici nu ar fi posibil. Esti foarte inventiva la astfel de creatii. Abia astept sa vad la ceea ce te-ai gandit.
      Pupici si o saptamana faina! ❤️😘

      Delete
  4. Foarte frumos ai interpretat brăduțul! Și îmi place că ai ales sa îl faci felicitare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa imi propusesem, daca pot, sa fac felicitari. Ca decoratiunile de pom le-am strans. Si nu imi imaginam un bradut 3D.
      Multumesc, draga Pompilia! O saptamana frumoasa!❤️😘

      Delete
  5. Faci niște felicitări deosebite!
    Trucul cu hartia mototolită și stropită apoi cu o culoare în contrast nu o știam, a ieșit foarte bine hărtia ta, chiar dacă nu a crăpat la mototolire.
    Ai pictat brăduțul foarte frumos, și omul de zăpadă! Felicitări ! Pupici
    P.S.: Mulțumesc foarte mult pentru felicitare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vazusem mesajul, insa nu am ajuns sa raspund. Imi pare bine ca a ajuns repede, nu ca de Craciun, cand intrasem la idei.
      ''Trucul l-am descoperit tarziu, dar se pot salva hartii mototolite in felul acesta. Multumesc mult, draga Mihaela!
      Pupici. Seara frumoasa! ❤️😘

      Delete
  6. Este ataaaaat de dragut!!!
    Si eu mi-am propus sa fac proiecte la indigo desenate !! Nu luna aceasta - deja am facut proiectul :D.
    Imi place mult cum l-ai desenat!! Ai putea face un album (sau daca vrei un jurnal ... si ar merge si cu PV) cu proiectele de la indigo, pe care sa le adaugi pe masura ce le faci ... si cu felicitari... un fel de colectie :D.
    Puuuup cu drag
    (sau poti face luna viitoare un organizator :D pentru asa ceva)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu cum o sa fac. Insa imi trebuie ceva, chiar si temporar unde sa le plantez. Ceva deco...
      Mi-a placut mult sa-l fac. Vreau sa mai exersez acuarela.
      Multumesc frumos, draga Rux! Pup. ❤️😘

      Delete
  7. Replies
    1. Thank you, Rajani!
      All the best to you!❤️😘

      Delete