Sunday, September 25, 2022

Inapoi la scoala (3) -
Eticheta de pe coperta

A inceput  scoala impreuna cu noua provocare a lui Niko.

Saptamana 3 - Etichete.


Am incercat si eu o tehnica pe care am vazut-o intr--un tutorial, pe care
din pacate nu l-am pastrat. Presupunea o imprimanta laser, pe cand
eu am folosit o imprimanta cu cartus obisnuit.  Caietul din postarea
trecuta avea nevoie de o eticheta, asa ca a aparut acum! 😊
Textul l-am tiparit obisnuit, cu font mai mare si ingrosat.

Peste text am lipit banda adeziva transparenta, pe care am presat-o
cat mai bine. Apoi am decupat hartia si am scufundat-o in apa, cam
jumatate de minut. Pe spatele unei farfurii am pus-o cu hartia in sus si am
inceput cu mana sa o desprind prin frecare. Teoretic, ar fi trebuit sa ramana
doar banda pe care textul a fost transferat. Randul de sus a iesit binisor.
Al doilea, cu un font mai mic a iesit palid. Diferenta este cam mare si o pun
pe seama marimii textului sau poate ca nu am presat corect banda adeziva.


Dupa operatia de curatare a hartiei, am lipit textul pe o hartie cu un alt
experiment. Ideea am preluat-o de la nepotica.  Galbenul este obtinut din
plastilina intinsa bine pe hartie de desen, deja cu vechime de cateva luni.
Apoi si aceasta hartie am lipit-o pe o alta vopsita in mov.

Metoda e deosebita, insa mai trebuie experimentata si documentata.
Am gasit un link cu metode de a transfera imagini. Mi s-a parut
interesant la o prima vedere. Poate si la a doua...



Caietul meu are si o eticheta, asa ca sper ca se simte mai bine acum!





Inapoi la scoala (2)







4 comments:

  1. Știu la ce tutorial te referi cu transferul de pe hârtia imprimatî folosind banda adezivă. Mereu m-am intrebat dacă chiar funcționează sau e un truc, dar n-am avut rabdare să incerc.
    N-am prea inteles care e tehnica cu plastilina, poate detaliezi mai mult. Rezultatul e foarte interesant.
    Ai obținut o etichetă perfectă pentru agenda ta. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tutorialul era simplu si poate de aceea nu l-am salvat. Dar macar daca notam cateva idei. Da, functioneaza, insa important cred ca este cartusul de imprimanta. Cu plastilina, nu e vreo tehnica anume. Nepotica noastra a utilizat-o pentu o imagine pe un format A4. Am vrut sa vad cum se intinde pe hartie. Nu am mers mai departe, sa dau cu vreun fixativ, ceva.
      Mi s-a parut simpatica ideea, atata tot.
      Multumesc mult, draga Niko! O saptamana inspirata sa ai!❤️😘

      Delete
  2. Imi place cum arata eticheta ta! Imi place si ideea de a numara invers pentru start! 😊
    Mi-am tot propus sa incerc si eu varianta cu transferatul imaginilor/scrisului dar... eeeh! Mereu mi-am spus "mai e timp".

    Imaginea din ultima foto imi place... la superlativ! 😊
    Saptamana minunata iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cautand varianta initiala am descoperit multe alte idei, plus linkul din text. Unele chestii sunt chiar sofisticate. Insa am gasit o banda adeziva, cred ca de pachete. Putin mai grosuta. Si nu am mai ezitat. Insa cu siguranta cartusul este important pentru a ramane pe banda. Cam peste tot era vorba de imprimante laser. Dar totusi a mers cumva. Si repede...
      Mi-a placut si mie efectul. Nu pot sa ma opresc!😊
      Pupici si multumesc, Diana draga! Noapte buna!❤️😘

      Delete