Friday, June 14, 2024

Provocari Verzi (31) &
Reflexii in oglinda (156)
O carte de colectie

Subiectul postarii de azi conecteaza doua jocuri.
Provocari Verzi - Mesager in misiune - Episodul IV - Salvam carti'.
Si  'Reflexii in oglinda', gazduite de Carmen, joc preluat de la Sorin.
Update: la sugestia lui Niko introduc postarea si la Transformari Creative 2024,
in tabelul suplimentar al lunii martie, tema 3 - carti.




Chiar daca nu pare marea salvare, totusi m-am bucurat ca am reusit sa protejez
o carte luata cu multi ani in urma de la un anticariat.
'Paris - Tokio, Mon Raid', de Pelletier Doisy, avand desenele dupa gravuri ale lui
Jacques Bouillare.
Interventiile mele au fost  minimale. Am reparat cotorul acolo unde era rupt,
lipind un carton oarecum mai apropiat la culoare.  La pagina cu un desen care
avea coltul rupt, am lipit pe spate o alta pagina desprinsa si fara niciun inscris,
reconstituind in creion si coltul imaginii.



Si am confectionat o coperta din plastic mai gros si transparent, ce mi s-a parut
cea mai buna protectie pentru o carte destul de ciufulita pe margini.
Cartonul avea niste pete, ca si cum ar fi fost stropit cu apa, probabil.
Asa ca din loc in loc am adaugat si pe fata si pe spate, un plastic subtire cu
fluturi, utilizabil pentru geamuri. Adera prin efect electrostatic, nu are adeziv.
Banda adeziva transparenta am folosit pentru sustinerea indoirilor plasticului.
Chiar daca mare lucru nu pare a fi, m-am chinuit un pic cu plasticul, insa mi s-a
parut cea mai buna solutie din dotare.

Mai adaug o completare pentru reflexii, ca au fost cam putine pana acum:


Culori ce nu le-am putut controla, cu servetel
vopsit si presat peste ou.


Si niste nori ce mi s-au parut mai aparte:








Provocari Verzi (30)

Reflexii in oglinda (155)



10 comments:

  1. Interesanta carte! Ai reconditionat-o cat s a putut de bine.
    Ouale acelea imi plac foarte mult! Felicitari, Suzana 🤗 ideea e foarte buna, o sa o probez si eu anul viitor.
    Norii sint cu adevarat interesanți!
    La noi ultimele doua saptamani au fost ca de toamna, cu ploi dese si abundente si temperaturi care nu au trecut de 15°C. Acum, meteorologii anunță ca de luni temperaturile cresc pana la peste 40°C! Motiv pentru care urmatoarele săptămâni vremea va fi foarte instabila, cu furtuni, cu grindina si chiar cu Tornados!!!! Sper din suflet sa nu mi distruga iar gradina... Anul trecut a fost prapad! Abia ce si au revenit florile si abia ce am recumparat tot ce s a stricat prin curte....
    Sa ai un weekend minunat 🤗😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am pe undeva pe blog metoda detaliata, insa fiind mai veche,, cine stie ce etichete am pus si nu am gasit-o si nici timp nu am avut sa o caut. Din pacate am folosit o singura pipeta si albastrul a fost majoritar. Am avut doar rosu si albastru. Metoda este deosebita, doar ca usor mai laborioasa.
      Despre vreme, ce sa mai spun. Acum doua zile a fost furtuna si grindina, acum este cald. Sper sa nu ai probleme, ca imi aduc aminte de dezastru.
      Pupici si zile frumoase, draga Carmen!❤️😘

      Delete
  2. Poate ca ție ți se par minimale intervențiile tale, dar chiar nu sunt. O restaurare reușită! Felicitări!
    Ai folosit și plactic, deci ar merge și la TC luna aceasta, dar merge și în tabelul suplimentar pt luna martie la tema Carte. Trebuie sa te hotărăști la care tema vrei sa o adaugi, dar categoric sa o înscrii și la Transformări.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru sfat, Niko si apreciere.
      Am introdus-o ca suplimentara pentru martie.
      Celelalte doua teme ramase, le voi face in iulie. Chiar daca luna asta este plina de idei, nu a fost sa fie.
      Sa ne reauzim cu bine, draga Niko! Bafta la tot ceea ce
      ai de lucru!❤️😘

      Delete
  3. Recondiționarea unei cărți vechi e migăloasă, as zice. Ți-a reușit foarte bine, cred. Norii i-ai surprins minunat, iar ouăle arata Uau! 😍 Metoda aceasta de vopsit oua îmi place mult doar că... Mdeh. 😏
    Înțeleg că vei lua vacanta, așa că... Îți doresc sa fie minunata pauza, Suzana draga! 💗 Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Au fost doar mici detalii de reparat. Pentru ceva mai complicat nu prea as fi avut cu ce. Plasticul ala insa e bun ca supracoperta, insa e cam greu de stapanit, chiar daca e moale.
      Nu stiu de ce nu mi-am gasit postarea veche cu detalii de vopsire. Nu e prea complicat, doar ca dureaza ceva mai mult. O voi gasi, cu siguranta si poate la anul vom face schimburi de experiente.
      Da, voi lua o pauza si pentru o mica vacanta, dar nu numai.
      Totul este sa fiu mai vioaie...
      Pupici, Diana draga! Sa fii bine si inspirata!❤️😘

      Delete
  4. Ce carte interesanta!! Wow!!! :O
    Ma bucur ca ai reusit sa o dragalsesti si sa ii faci o coperta de protectie. Cred ca este foarte interesanta!
    Ouale sunt foarte foarte dragalase. Parca ar fi prajiturele!
    Iar norii chiar frumosi! Imi place sa privesc norii si jocul lor deosebit.
    pupici cu drag :*!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isi dorea de multa vreme sa fie 'dragalasita', asa ca acum s-a agitat mai mult , ca sa imi atraga atentia...
      Prajiturele? Nu stiu, mie mi-au placut darele. Pacat ca servetelele au iesit dezastruos pentru a le putea folosi ulterior.
      Eu in nori am 'vazut' multe idei. Poate ca ar merita sa vedem ce putem desena avandu-i in fata ochilor...
      Pupici si numai bine la tine! ❤️😘

      Delete
  5. Interesanta cartea, si ai reconditionat-o frumos. M-am straduit sa vad partea adaugata de tine la pagina rupta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In ultima imagine din mozaic se vede marginea franjurata a rupturii. Am avut noroc cu o pagina goala aflata la sfarsit si aproape desprinsa. Asa ca am lipit-o in spatele paginii cu coltul rupt. Alta varianta nu am vazut. Si nu sare in ochi...
      Toate cele bune! ❤️😘

      Delete