Monday, September 25, 2023

Transformari creative (36)
Recipiente pentru sare

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa
deosebita, prin reciclarea diverselor tipuri de materiale.
Luna septembrie are ca subiect: 'ambalaje'.
Proiect utilizand: Tetra-Pack
(saptamana 3)



Mi-a placut atat de mult tutorialul in care printre alte tehnici era ci cea privind
utilizarea sarii presarate pe dare de lipici, incat mi-am spus sa iau initiativa si
sa fac si eu un test.  Ideea de a face si un recipient in care sa o pastrez a venit
instant. Cu aceasta ocazie am mai testat si altceva.
Am avut doua recipiente tubulare, baza metalica de 7.5 cm dia. si inaltimea de
~12cm.  Tubul este din carton rigid si pe interior are o folie de aluminiu, iar
in zona de sus are un cerc metalic pe care se fixa un capac de plastic.
Vazusem candva cum sa prelungesti o cutie cu gatul unei sticle de plastic.


Am pus gatul sticlei de plastic peste cutie si am incalzit-o cu tunul pe care il
utilizez pentru embosarea la cald.  Cu foehnul inca nu am incercat...
Pe masura ce se incalzeste, plasticul incepe sa se muleze. Am continuat  pana
ce plasticul a aderat complet. Gatul provenea de la o sticla de 1.5 l.
Comportamentul este similar cu acele tubulete pentru protejarea cablurilor
electrice.
In felul acesta am obtinut un recipient cu dop. Evident ca nu imi placea cum arata,
asa ca l-am acoperit cu sfoara utilizand  'hot glue' si am pus si o bratarica cu floricele,
a carei provenienta nu o mai stiu. Avand si un fel de eticheta, am scris pe ea continutul.
Sarea pe care o luasem, fusese grunjoasa. Nu observasem acest mic amanunt...😊
Asa ca am mai facut si al doilea recipient, pentru sare mai fina.
De aceasta data plasticul provenea de la o sticla de 2 l.  Am utilizat-o pentru a
vedea diferenta. A aderat mult mai greu si nu prea complet. E adevarat ca avea si un
model in relief. De aceea dupa lipirea sforii se observa ca diametrul rezultat a fost
mai mare. Ca decor am lipit o steluta formata din margele calcate.




Urmeaza finalul exercitiului, pentru ca acesta a fost scopul initial.
In stanga am folosit sare grunjoasa, iar in dreapta sare mai fina, pe
grosimi diferite de dare de lipici.




Inca mi-e neclar cum pot fi continuate aceste teste!


Transformari creative (35)


@@@@@@@@@



14 comments:

  1. Salutari sticlei de 2l :)))))). De la o surata de-a sa.

    Super tare proiectul. De la ideea de a prelungi recipientul (foarte tare!!) pana la stadiul final, decorat. Mi-a placut si experimentul cu sarea :D - mi s-a parut interesant de cand am vazut ceva in filmuletul postat acum ceva timp.
    Si filmuletul acesta imi place - mi l-am salvat. Este foarte interesant.

    Si eu tot cutie tubulara am la acest capitol si intentionam sa o imbrac in sfoara (daca o voi gasi... haha, pentru ca am ratacit-o cand a cazut Buni).
    Pupici cu drag si felicitari pentru proiectele faine :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Transmit! Daca ai sti de cand am vrut sa incerc. Ma tot intrebam cu ce si pentru ce... Acum neuronii mei s-au relaxat. Este posibil procedeul, iar plasticul adera perfect cand diferentele de diametre sunt rezonabile.
      Cu sarea mi-este putin neclara continuarea, insa mi se pare ca arat fain. Ar trebui o idee cap coada, o mica schita in creion peste care sa torni lipiciul, nu asa la plesneala...
      Daca vei mai face una alta, ar insemna ca Buni este mai binisor. Doamne ajuta!
      Pupici si putere, draga Rux!❤️😘

      Delete
  2. Imi plac recipientele! Ideea e super faina! ❤
    Exercitiul cu lipiciul si sarea imi pare unul reusit - cel din dreapta, cu sare fina, imi place mai mult.
    (am cautat: mai am o cutie cu sare iodata, expirata, evident, dar buna pentru asa ceva - mai ramane sa aflu... cand ma joc) 😊
    Felicitari! 💐 Spor la ce vrei sa faci!
    Noapte buna, Suzana draga! 💕 Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iarasi am reusit sa ma parlesc. Era inevitabil, insa am rezistat eroic... 'Rama' de sare vreau sa o continui la Beccy, daca ar merge ce vreau. Cealalata este intr-adevar mai finuta si ma gandeam la un stil 'vitraliu'... Asta dupa ce am vazut finalul!
      Daca tot ai sare, iti mai trebuie lipici si hartie. A durat 5 minute sa le fac si o zi sa se usuce... Apoi am pus acuarelele. A fost interesant sa constat la sarea grunjoasa ca dizolvandu-se in lipici, au aparut picaturi de apa, se vad in unele zone exterioare. Dupa uscare, zonele alea erau tot cu sare, dar fara cristale mari.
      Multumesc mult, Diana draga! Chiar am avut multe pe agenda si chiar daca nu s-au terminat toate, ma declar multumita.😊
      Pupici si seara frumoasa! ❤️😘

      Delete
  3. Foarte frumoasa sticla ta de plastic! Un vas pentru sare deosebit de decorativ! Felicitari!
    Sa ai o saptamâna placuta! Noapte buna Suzana draga! ❤️😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult. Sarea asta trebuia sa fie in alte recipiente, ca nu o consum. Am constatat ca sunt multe tehnici ce utilizeaza sarea, asa ca subiectul e dde explorat.
      Pupici si o saptamana frumoasa, draga Carmen! ❤️😘

      Delete
  4. Woow, ce rezultat frumos! arată bine de tot, Suzana! Te felicit! Aş vrea şi eu de decor, e tare frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult, Potecuta! Pentru un decor de camera cred ar trebui si plasticul acoperit cu ceva. Daca o faceam, nu mai imi dadeam seama cata sare e inauntru.
      Seara frumoasa! ❤️😘

      Delete
  5. A iesit bine sticla ta... Am vazut si eu un tutorial acum ceva timp, dar nu am incercat! Felicitari. Pupici
    Sarea nu se dizolva in lipici?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, chiar daca nu prea mult. I-am spus Dianei. Nu am avut timp sa o pazesc si sa sterg picaturile. Le-am lasat sa-si faca de cap. Cred ca spune in filmulet ca se poate si incalzi si cred ca atunci efectul se diminueaza.
      Multumesc, draga Mihaela! Pupici! ❤️😘

      Delete
  6. Îmi place reciclarea ta, ai făcut niște obiecte utile.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cand spatiul e mic, estetica trebuie sa acopere si ceva util,
      chiar daca sunt si muuuuulte exceptii...😊
      Multumesc. Le consider niste experimente reusite.
      Pupici si o zi minunata!❤️😘

      Delete
  7. Am mai văzut ideea de a prelungi un recipient cu gâtul unei sticle. Mi se părea destul de dificil, dar înțeleg de la tine că se poate face relativ ușor. Imi place si cum ai decorat cele două recipiente.
    Categoric iese mai delicat, mai finuț un tablou folosind sarea fină. Noi am făcut ceva asemănător cu sare grunjoasă, niște ornamente de brad ( https://mniko.blogspot.com/2020/12/azi-stele-si-braduti.html) care pot spune că au rezistat de la un al la altul. Pentru și mai multă rezistență cred că ar avea nevoie de un lac peste, cred că un spray cu lac e ideal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu ma asteptam sa se poata cu aparatul meu. Iese bine daca diferenta de diametre nu e totusi prea mare. Cred ca voi da cu lac, pentru orice eventualitate, chiar daca am scuturat excesul de sare. Sunt curioasa cat va rezista, insa efectele sunt faine. Vin sa vad linkul.
      Seara buna, Niko! ❤️😘

      Delete