Monday, August 7, 2023

Transformari creative (30)
Oja de unghii pe o micro vaza

Anul 2023 va fi un an special. Niko ne provoaca la o aventura creativa
deosebita, prin reciclarea diverselor tipuri de materiale.
Luna august are ca subiect: 'recipiente, tuburi, pungi'.
Proiect realizat din  Recipient de sticla
(saptamana 1)



Am folosit un mic vas de sticla dintr-un set luat dintr-un magazin de bricolaj.
Inaltimea este de 6 cm si diametrul de ~ 3 cm.  Ideea a venit din filmuletul
prezentat in final, ce include mai multe proiecte.
Am umplut cu apa u
n vas de plastic Apoi am turnat trei culori de oja, pe care
le-am miscat putin cu un bat.  Sticla am astupat-o cu un dop in care am introdus
un carlig, pe care l-am utilizat pentru a putea roti sticluta prin  culoare.
Oja formeaza un fel de pelicula la suprafata apei si miscarea trebuie facuta
destul de repede, pentru ca isi schimba consistenta si se poate aglomera.
Dupa ce am acoperit cumva toata suprafata, am lasat vasul  la uscat pe sarma.




Pe marginea superioara, am pus o bucatica de element autocolant cu model.
Metoda e simpatica, insa cu rezultate imprevizibile dupa rotirea vasului prin culori.
Mai ales ca proprietatile ojei modifica dramatic efectele  miscarii  batului.

As spune ca este o varianta simplificata a metodei ebru de a picta.








16 comments:

  1. Ce idee faina ai avut! :) Si eu vreau sa fac ceva „pictat” - dar nu stiu si daca se va concretiza (pentru ca deh... asta implica folosirea de acrilice, printre altele .. dar o sa incerc).
    Cand mai foloseam astfel de produse gasisem pe la Avon niste oje care nu miroseau sa iti mute nasul - problema era mai degraba acetona.. (dar gasisem si acolo una - cred ca de la tis - care era suportabila). Dar ce mult a trecut de atunci :))). Stiu ca mereu mi-am dorit sa incerc sa fac obiecte cu oja si sarma... vazusem eu niste fluturasi si floricele realizate asa - martisoare, prin anii 80.

    Pupici cu drag :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mirosul ai dreptate, insa am vrut sa vad ce iese. Eu nu ma dau cu oja, tot pentru pictat le luasem, doar ca nu se prea potrivesc oricand...
      Mi-ai reamintit chestia cu sarma, insa nu stiu daca foloseau oja sau lac. Lacul cred ca este mai bun pentru acest scop. Poate regasesc metoda si atunci vom sti.
      Multumesc, draga Rux! Pupici! ❤️😘

      Delete
  2. Ai acum si o mini vaza superba! Imi place mult, mai ales cu acel "guleras" alb! ❤ Foarte reusita operatiunea!
    De-ai sti de cand am in minte sa fac si eu ceva cu oja varsata in apa! Nici eu nu mai stiu de cand! 😃 Tre' sa mai cumpar ceva oja ieftina si incerc... De fapt... doar sper! 😊
    Spor la ce ai de facut! Si timp pentru tot ceea ce vrei! 😊
    Noapte buna! Zi frumoasa iti doresc, Suzana draga! Pupici! ❤ 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi place mult si ma intreb daca nu ar fi si un martisor dragut. Eu am luat asa ceva acum cativa ani, o miniatura in care pun floricele ce se rup sau ghiocei, de exemplu.
      Multumesc, Diana draga! Spor si tie la tot ceea ce iti propui.
      Pupici! ❤️😘

      Delete
  3. Foarte interesant ți-a ieșit, mă duce cu gândul la suprafața planetei Marte. Cândva demult am incercat și eu tehnica asta dar nu am fost mulțumită de rezultat. Însă clar nu m-am mișcat rapid. Ai turnat tot conținutul sticluțelor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca important este si ca ojele sa fie similare. Aici au fost doua stralucitoare si portocaliul obisnuit. Pe apa se comporta diferit. Uluitor mi s-a parut pojghita formata din ceea ce ramane pe apa. Daca nu mergi repede, se prinde pe sticla, insa mai trebuie umblat la suprafata, daca se aglomereaza chiar pe sticla, chiar daca efectele le poti gestiona totusi.
      Nuuu, erau si diferite ca fluiditate. Cam 20%, acum cand vad ce a ramas.
      Nu ma gandisem la stele... Oricum, acuma stiti cat si mine.
      Pupici si zile inspirate.❤️😘

      Delete
  4. vazuta ta este foarte foarte draguta! Ai combinat superb culorile de oja! Felicitari pentru proiectul incheiat!
    Pupici si imbratisari, Suzana draga ❤️😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tot citisem despre metoda ebru, insa materialele pentru ea sunt scumpe. Asa ca atunci cand am vazut experimentul, mi-am zis sa incerc, chiar daca e foarte diferit. Insa poti realiza chestii surprinzatoare, ca vazuta asta...
      Multumesc mult, draga Carmen! Pupici! ❤️😘

      Delete
  5. Your recycling project using a glass container and nail polish is such a cool idea! The patterns you created are really unique. Great job!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your appreciation. Indeed in this way every pattern is unique. And I did not know how the nail polish can be used on water. Interesting!
      All the best to you and beautiful images!

      Delete
  6. A ieșit foarte bine! Aceasta metodă eu am folosit-o pentru unghii (eu folosesc oja)! Iar danteluța se potrivește foarte bine cu modelul rezultat în urma combinării culorilor! Felicitări! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca vazusem initial metoda pentru unghii. M-a surprins putin, insa vazand procedura, efectele pot fi minunate si unice. Multumesc mult, Mihaela! Pupici! ❤️😘

      Delete
  7. Replies
    1. Thank you Rajani!
      Have a wonderful week! ❤️

      Delete
  8. Love it.
    www.rsrue.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you a lot for the appreciation.
      Be well, Rue! ❤️

      Delete