Monday, June 6, 2022

Festivalul fructelor de vara (5) -
Pere cusute

A inceput  Calendarul Recreativ: Festivalul fructelor de vara,  gazduit de Niko. 

Saptamana 5:  Fructe din fire


Am vrut sa fac aceste pere utilizand o mica masina de cusut pe baterii -numita Jocca,
dar a fost imposibil sa o folosesc.  Am zapacit-o vreo trei ore inutil. Am incercat toate
variantele posibile, insa cred ca au fost aproape toate, daca nu a iesit nimic!😊
Asa ca o imagine de colorat de pe net,


am desenat-o pe o panza de pictura. Asta pentru ca pe o astfel de panza reusisem
testarea masinutii. Si m-am apucat sa cos obisnuit. Am folosit ate pentru masina,
puse in patru. Am si colorat putin cu acrilice interiorul fructelor si frunzelor.
Pentru ca mi se parea cumva plictisitoare imaginea, am bordurat panza cu o ata
stralucitoare. Mi-a placut tare mult, crezand ca o pot utiliza cu acul persan.



Insa este cumva creata si pe masura ce am cusut s-a tot intins. Se observa pe
margini evolutia grosimii firului. Pentru ca mi-a ramas o bucata consistenta
am plantat-o pe banda dublu adeziva pusa in doua colturi si au aparut
cele doua ghemoatoace. Am retinut ideea pentru viitoare felicitari...

Negativul parca este mai simpatic...



@@@@@@@@@ Fara legatura:


13 comments:

  1. Interesante tenicile folosite si imbinarea acestora. Uite cum ai luat-o tu putin inaintea temelor si ai facut pictura. SI asa mi-ai mai dat tu mie o idee pentru saptamana aceasta si parca vad ca tot adun idei si la final nu mai reusesc sa ma hotarasc ce sa fac.
    Nu stiu de ce, dar da, parca ma atrage mai mult negativul.
    PS: firul s-a intins cusut cu acul obisnuit sau cu acul persan? E posibil sa mearga chiar foarte bine cu acul persan tinand cont ca acolo e necesar sa lasi firul cat mai liber. La coaserea cu acul obisnuit, cum pare ca ai facut tu la bordurare, tot tragi de ata trecand prin materia( un material destul de dens in zaul tau aici) si cred ca de asta se subtiaza. Asa se intampla cu puful de la mohair cand cosi cu ata foarte lunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De foarte multe ori negativele sunt mult mai interesante. Si acolo imi observ greselile! 😊 Nu se poate utiliza persanul pe o astfel de panza. Si da, exact asta s-a intamplat cu firul. Dar inca nu l-am incercat la bucle. O sa-ti spun cand incerc. Sunt curioasa cum se comporta.
      La fel se intampla si cu mine cand ne dai atatea inspiratii. Si de data asta, cand chiar am vrut o chestie, nu am reusit! 😊
      Se mai intampla. Insa mi-au placut ghemotoacele...
      Noapte buna, Niko! Zile inspirate si cu spor!

      Delete
  2. M-am prins la timp ca nu-i goblen! Incepusera sa mi se adune ochii la centru! Si cusutul pe etamina cu gauri mari a fost chin pentru mine - de goblen nici n-am vrut sa ma ating! 😊
    Imi place ce-ai reusit sa faci! Perele sunt reusite foarte, iar ghemotoacele sunt mai mult decat simpatice: sunt pompoanele unor majorete: "Hai-de, pe-re-le!" 😊
    Arata fain de tot si imaginea "in negativ".
    Inteleg ca si tu ai fost presata de timp nereusind figura cu masina de cusut, si e clar ca te descurci perfect "sub presiune".

    Ce n-ai reusit sa faci cu masina sau ce facea gresit masina? Am vazut pe net cum arata, nu sunt sigura ca am inteles ce si cum, dar problemele sunt destul de comune la masinile de cusut "casnice" si poate ma prind despre ce e vorba.

    Noapte buna, Suzana draga! ❤️ Spor in ce vrei sa faci! Pupici! 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum multi ani mi-am cumparat cateva goblenuri, pentru ca imi placeau imaginile. Mare naivitate. Am inceput entuziast unul din ele si am facut doua randuri - erau de format A4 - si a ramas la acest nivel. Am mare rabdare, insa a coase pe ceva atat de mic, nu am reusit. Pentru ieri incepusem pere cusute prin cruciulite. Poate pana la final le termin...😊
      Mie ghemotoacele imi plac. Mi-am revenit cand am constatat ca pot folosi firul la acul persan.
      Masinuta aia este simplificata, doar cu o rola de ata. Pe partea opusa se formeaza niste bucle, dar ele se intrepatrund si se sustin. Dar la mine buclelele erau separate. Noroc ca am pastrat mostra facuta exact pe acelasi material si imi propusesem sa o utilizez la felicitari. Insa voi insista.Stupid este ca e atat de simpla si permutarile posibile sunt putine...
      Multumesc pentru ajutor, Diana draga! Pupici si seara frumoasa!❤️ 😘

      Delete
    2. SUnt in aceeasi situatie cu goblenurile. Am cateva cumparate, noi noute. Tocmai am dat peste cel inceput de aproape 10 ani. Ma gandeam ca ar cam fi timpul sa mai inaintez la el

      Delete
    3. Macar de as termina perele miniaturale. In rest, chiar daca le-am cumparat pentru imagini, nu percutasem la aspectele practice. Prea imi zapacesc ochii! Dar cand am facut felicitari pentru Beccy, am simulat cruciulitele! Poate fi si asta o idee!

      Delete
    4. Mama a cusut 4 goblenuri A5 (pe vremea cand nu purta ochelari de vedere)... 😊 Cum ziceam: simteam cum imi fug ochii numai cand o vedeam ce face.
      Si mie-mi plac ghemotoacele! Aia ziceam: ca-s mai mult decat simpatice! 😊

      Mda. Am inteles "bocna" care e problema cu masinuta. 😂 Nu-mi dau seama unde ar trebui sa fie "bucle" - altundeva decat pe material. Poate e o chestiune de introdus ata sau de la reglajul pentru cat de intins (tensionat) trebuie sa fie firul sau de la reglajul pentru cat de mare sa fie "pasul" acului cand coase... Daca de la suveica iese (sub "talpa" care ghideaza acul) iti dai tu seama cum trebuie sa introduci firul pana la ac.
      Cu placere, dar... ce ajutor! 😊
      Zile senine! Pupici! 😘 ❤️

      Delete
    5. Nu are suveica sub talpa. Are o singura suveica in exterior. E tare ciudatica. Mi-e ciuda ca am putut sa cos cu ea si acum nu mai inteleg ce se intampla. Are doar arc de tensionare, nu si de modificare pas. Oricum, cand ii voi da de capat, iti spun.
      Diana, impulsul e important! Pupici si zile frumoase in weekend! 😘 ❤️

      Delete
  3. Lovely to see you creative prowess just like Diana, dear dear Suzana. Love how you both use your hands to create magic.

    Sending you big love and hugs.

    https://natashamusing.com/2022/06/i-forgive-and-flow-natasha-musing/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I do not know if it's magic, but it's more oxygen for my soul!
      Thank you for entering hear, in another special place
      Love, light and hugs, dear Natasha! ❤️😘

      Delete
  4. Luiza, nimeni nu are doua maini stangi! Doar incercand si experimentand lucrurile se pot schimba.
    Eu am avut o surpriza rasfoind cartea:
    'Deseneaza folosind partea dreapta a creierului' autor Betty Edwards. O gasesti si ca pdf.
    Schimba cumva ideile principale, asa mi se pare.
    Multumesc mult pentru aprecieri. Mai sunt vreo trei saptamani de joc. Poate incerci un start!
    Numai bine, Luiza!❤️😘

    ReplyDelete
  5. Luiza, Suzana are dreptate. Nimeni nu s-a nascut învățat. Trebuie să încerci. Saptamana asta în calendarul nostru recreativ este pictura sau desen cu creioane colorate. Poti incerca.

    ReplyDelete