Monday, June 12, 2023

Icoane pictate (1)
Sfantul Ierarh Alexandru

Cum am mai spus, Danuta mi-a dat impulsul de a ma inscrie si eu pe site-ul
https://mihaelagrosan.ro, pentru a primi instructiunile de realizare a unei
icoane pe sticla. Modelul oferit a fost al  Sfantului Ierarh Alexandru.

A fost o experienta speciala prin noutatile descoperite, insa si printr-un
exercitiu de cultivare a rabdarii, pe care l-as corela cu un exercitiu de meditatie.
Poate ca vi se pare exagerat spus, insa oricum caile de a medita sunt variate si
personalizate.
Vreau sa punctez cateva idei despre aceasta realizare:
De la inceput mi-am propus sa o incadrez intr-o rama aurie pe care o aveam.
Doar ca era cam micuta (8 cm x 12 cm), ceea ce nu m-a ajutat in acest debut.
Imi paralel am lucrat un test pe o rondea de plastic de 8.5 cm dia. pe care imi
propusesem sa incerc miscarile si culorile.
Va arat ceea ce mi-a iesit si apoi va povestesc:


       A doua imagine este preluata dintr-o carte de colorat.
Am tiparit imaginea oferita ca model, astfel incat sa o pot incadra pe
sticla.


Am inceput cu scrisul pe care l-am sters de mai multe ori. Am renuntat la
copierea lui si am trecut la imaginea propriu-zisa. A fost un moment cand
am inteles ce greseam, lucrand pe rondea. Adica... din perspectiva mea, sa
fim intelesi! 😊 Micsorand presiunea pensulei pe sticla, problemele s-au
eliminat drastic. La final am reusit sa copiez si cuvintele.
O alta problema ce din pacate a si ramas, a aparut dupa etapa sigilarii cu
lac. Am folosit un 'lac de piatra', incolor si lucios. Au aparut niste mici bule,
ce au si ramas vizibile. Posibile motive: pensula, lacul in sine sau particule
pe care nu le observasem dupa ce am curatat sticla.
Am mers totusi mai departe, dupa ce am inlaturat gandul de a repeta
procesul cu o alta sticla.

Etapa colorarii a durat cam mult. Puteti vedea cum arata originalul oferit
de doamna Mihaela Grosan, pentru comparatie:


Sunt destul de mari diferentele  coloristice si am constatat tarziu, ca am
reusit sa omit si niste linii fata de original!
Dupa fiecare culoare asteptam uscarea. Am demarat cam lent. De exemplu
intr-o zi am colorat pielea, ziua urmatoare albastrul si ieri... am terminat.
O sticla mai mare ar fi fost mult mai utila...
Am avut doua nuante de auriu, asa ca este o diferenta intre aura si fundal.
Azi  am pus-o in rama, utilizand si o hartie alba in spatele sticlei, asa cum
vazusem in tutorial.
Pe rondeaua de plastic am dat un strat de lac pentru a proteja culorile,
pentru ca nu aveam o montura anume.

Adaug inca niste imagini, pentru a vedea si alte aspecte ale  procesului:
Cam asa arata zona din spate, pe care am colorat-o, foarte diferita de fata,
dupa cum se poate vedea.


Iar aici, se pot vedea toate imperfectiunile de acoperire, vizibile avand
lumina dedesubt.

Cu alte cuvinte, mai am mult de lucrat!





Totusi sunt multumita de aceasta noua experienta si sunt recunoscatoare
pentru cum s-au derulat evenimentele  ce au facut-o posibila!






20 comments:

  1. Talentul şi răbdarea ta merită toate laudele! Ca şi faptul că experimentezi mereu câte ceva nou. 🙂
    Noapte bună şi spor în toate, dragă Suzana! 😘❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uneori poate ca exagerez cu experimentatul, insa nu prea ma pot abtine. Imi doream asa ceva, chiar daca voi recidiva pe panza, pentru ca acolo as vrea sa ajung.
      Multumesc mult, draga Vero! La fel si tie, ca ai multe pe agenda! 😘❤️

      Delete
  2. Îmi place cum ți-a ieșit pentru prima încercare. Felicitări! Eu mai am puțin și o termin pe a doua.... și tabloul cu flori... Sper in weekend să le termin!
    Chiar ești talentată. O seară frumoasă să ai. Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spor la tot ceea ce ai pe agenda. Eu deja ma gandesc la concediu...
      A fost o experienta incredibila, doar ca mi-am propus sa o reiau, pentru ca acum stiu ce am de corectat si vreau sa corectez.
      Multumesc frumos, Mihaela. O zi minunata si tie. Pupici!😘❤️

      Delete
  3. Superb!!! Mie imi place foarte mult!!! Si imi place si rondeaua - cum ti s-a parut diferenta fata de lucrul cu sticla? M-ar tenta sa fac pe ceva gen plexiglass (am o rama fara rama - cu plexiglass, A4). Eunu pot folosi lac ..asa ca deocamdata e pe butuci proiectul.
    Ma bucur sa descopar ce faceti voi!!
    Pupici cu drag si felicitari!!

    (ps: auriul tau miroase puternic? eu am avut un argintiu care mirosea a aurolac.. lol. de aia intreb ca poate daca gasesc ceva mai normal, imi iau si eu... )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca prea mari diferente nu am observat. Eram mai relaxata cu ea, ca nu se putea sparge...Am mai lucrat cateva chestii pe plastic. Insa niciodata nu am realizat montura. Cred ca asta ar trebui sa fie inceputul.
      Cred ca din argintiu din ala am avut si eu, doar ca, sper sa nu gresesc, era ceva pentru sobe. Avea un fel de solvent.
      Culorile de apa, cum sunt astea, nu au un astfel de miros.
      Mai sunt culorile pentru copii, ce iarasi nu cred ca au miros!
      Multumesc, draga Rux! Pupici! 😘❤️

      Delete
    2. Iti multumesc mult - era tot acrilic (pentru pictat si posibil de la pentart) dar cu siguranta iti muta nasul (si inchis fiind) :)). Ma voi uita dupa culori din acestea - am niste acrilice pentru copii - ceva pastel, luate acum recent. Nu le-am probabat, sunt la cutiute si am avut senzatia ca erau.. uscate.. :))). Norocul meu.
      Pupici!!

      Delete
    3. Fiind uscate sau aproape, devin acuarele... Initial mai aruncam tubulete vechi uscate, pana am inceput sa ma gandesc. Daca tot vreau acuarele, de ce le-as arunca?
      Pe plastic am facut si o compozitie minimala cu bucatele de mozaic.
      Pupici! ❤️😘

      Delete
  4. Cred că ai pictat după șablonul greșit. Mi se pare mie sau chiar lipseste litera D?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, ha! Vezi ce inseamna creierasul nostru? El a facut singur completarea... De cate ori am sters scrisul, dupa cum am spus, la final chiar nu m-am mai prins. Multumesc mult. Ma intreb daca pot corecta in faza asta. Ca tot imi plac reparatiile...Daca reusesc, va tin la curent!
      Pupici si o zi faina! 😘❤️

      Delete
  5. Ai reusit ceva frumos! Cine o priveste nu pune lumina in spatele ei asa ca nu se vede decat frumos. :-)
    Felicitari pentru rabdare! Si tie iti iese cam tot ce-ti propui - ceea ce mi se pare super!
    Seara frumoasa iti doresc, Suzana draga! <3 Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu lumina din spate se poate vedea ceea ce nu e bine. Pentru efectul final este important.
      Norocul meu ca am totusi rabdare. Am depasit multe cu ea!
      Imi pare bine ca te-am mai auzit, Diana draga!
      Pupici si o saptamana linistita si cu spor!😘❤️

      Delete
  6. pictura pe sticla nu este usor de realizat! Pentru ca perfectiunea trebuie sa fie de la prima pensula... nu se poare picta peste, pentru ca "sus" este de fapt "dedesupt"... Incearca ceva mai usor pentru exercitiu - apoi cu siguranta vei putea face o icoana superba!
    Te pup, Suzana. Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici nu imi imaginam asa ceva. Am simtit ca o infuzie de noutate era necesara. Si recunosc ca numai din exercitii complicate consider ca invat. Asa ca m-am bucurat de o noua experienta. Si este chiar minunat ceea ce ai spus legat de perspective!
      Pupici si seara frumoasa! 😘❤️

      Delete
  7. Pentru prima incercare este foarte frumos ce a iesit. Eu nu am curaj sa incerc, inca. Corectura va fi cu ceva bataie de cap dar nu imposibila.Spor in continuare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca nu ma mai gandesc la curajul de a incepe ceva.
      Nu imi foloseste. Ce se poate intampla? Orice as face, bine sau rau, am mai invatat ceva. Imi doream mult o astfel pictura. E adevarat ca nu mi-o imaginam pe sticla. Ma gandeam la un tablou clasic.
      Am inceput reparatia...
      Multumesc mult pentru ganduri! Zile cu spor si inspiratie si la tine! ❤️😘

      Delete
  8. Wow! Bravo! Este minunat pentru prima ta icoana pictata pe sticla! Se vede munca si mult succes in tot ce iti propui. Ai multa rabdare! Esti minunata! Ma bucur mult ca ti.au fost utile lectiile de pe site ul meu. Multumesc pentru povestea ta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am destula rabdare, e adevarat. Insa asteptarile intre fazele de lucru au fost ceva nou pentru mine, adica au fost cam multe. Au fost utile lectiile dumneavoastra, evident. Insa mi-au placut si imbinarile cu ideile despre 'mindset'. O impletire cumva fireasca, insa recunosc m-au surprins placut. Si chiar sunt utile.
      Multumesc mult pentru ganduri si imbold.
      Si evident pentru posibilitatea de a crea o noua fila de poveste! ❤️

      Delete
  9. Felicitări 👍 o muncă plăcută sufletului ❤️
    Pupici ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult! Putina tehnica mai aprofundata ar fi perfect si pentru sufletel! Doar zic!
      Te pupic! Doar bine la tine!❤️😘

      Delete